Vandaag alweer de derde wedstrijd met de E1 waarbij Houten werd ontvangen in de Siberisch aanvoelende Rijnsloot. Het gerucht gaat dat de coaches van de E1 bij de organisatie van de Langbroekse schapenmarkt gevraagd hebben een extra editie in te lassen zodat het wol gebruikt kan worden voor een extra laag onder het groene Fortissimo shirt. Resultaten uit het verleden leerde ons voor aanvang dat Houten voor ons vorig seizoen een lastige tegenstander was maar waarbij het afgelopen seizoen de punten wel in de Rijnsloot bleven.

Wie nog eens terug wilt lezen wat er vorig seizoen gebeurde kan zich hier  https://hvfortissimo.nl/2021/10/25/wederom-een-bloed-spannende-wedstrijd-e2/  En hier https://hvfortissimo.nl/2022/04/10/de-streekderby/  inlezen alvorens het verslag van deze wedstrijd te vervolgen.

Geen andere wedstrijden voor ons in de Rijnsloot deze zondagmorgen dus de hal werd weer voorzien van oppeppende muziek die ter oren werd gebracht om onze meiden in the winning mood te krijgen.Vandaag moesten we het met zijn zevenen voor elkaar boksen daar we een geblesseerde speelster hadden.

Na de uitgebreide warming up waarbij we ons warm hadden gemaakt wonnen we na de begroeting de tos, waarschijnlijk wonnen we deze aangezien de meiden de scheidsrechter door en door kennen vanwege een of ander handbalkamp afgelopen mei. Uiteraard kozen we voor de bal waardoor onze groene formatie de wedstrijd mocht beginnen.

Het samenspel wat we zo goed laten zien de afgelopen tijd werd vandaag wederom keurig opgepakt waardoor het aanwezige publiek werd getrakteerd op mooie aanvallen door onze groene (en een blauwe) kanjers. Qua afronding ging het deze editie ook een stuk beter waardoor we gestaag uitliepen naar een mooie marge van uiteindelijk 3 doelpunten verschil tijdens het rustsignaal. De 6-3 die op het Cothense scorebord stond mochten we ook wel een terecht noemen na het getoonde spel in de eerste helft.

Tijdens de rust onze meiden eigenlijk maar een opdracht meegegeven zo blijven spelen dan moest het vanzelf goed komen.

De tweede helft toonde hetzelfde spelbeeld als de eerste helft alleen liepen we gestaag uit naar een mooie 15-4 overwinning. Wederom in het tweede bedrijf mooie aanvallen en doelpunten gezien, maar het belangrijkste is dat we voor elkaar en met elkaar hebben gewerkt en dan zijn we blijkbaar een team wat lastig te kloppen is. En tijdens deze editie werden de ballen niet hoog gegooid wat dus resulteert in meerdere doelpunten. Zo werd deze wedstrijd een keurige 3 op 1 rij overwinning of heet dat spel 4 op 1 rij en is deze journalist in de war met 3 op reis. Keurige wedstrijd gespeeld weer meiden op naar de volgende week waar we volgende week zondag af gaan reizen richting Amersfoort maar dan niet met 3 maar met 8 toppers.