Vandaag mochten we in de Rijnsloot in het voorprogramma van heren 1 voor de tweede keer dit seizoen tegen Houten E2 aantreden. Vandaag hadden we ook onze nieuwe aanwinst Danique voor het eerst bij de wedstrijd.

Inmiddels weten we dat wedstrijden tegen Houten bloed stollende wedstrijden zijn. Na een uur voor de wedstrijd aanwezig om ons mentaal voor te bereiden voor deze regio derby begonnen we de wedstrijd goed tegen de tegenstander die zeker gelijkwaardig is aan ons team, wat de wedstrijd leuk en spannend maakte om naar de kijken. Het was echter Houten die na een tijdje telkens 1 a 2 doelpunten voor stond waardoor we moesten knokken voor wat we waard waren. Met de rust stonden we dan ook met twee doelpunten verschil achter.

De tweede helft bleef hetzelfde over en weer gaan waarbij we helaas een aantal kansen onbenut lieten. Met nog 3 minuten te spelen keerde het tij in Cothens voordeel want met nog 1,5 minuut te spelen maakte we de gelijkmaker. De tegenaanval van Houten werd goed gekeerd waardoor Shayenna met nog 20 seconden op de klok de punten in Cothen hield door de 7-6 binnen te gooien.

Onze meiden hebben vandaag weer leuk met en voor elkaar gespeeld wat ook het vele aanwezige publiek was opgevallen. Voor het publiek wat deze krakers nog niet heeft kunnen zien, er is nog 1 mogelijkheid en wel 9 januari 2022 te Houten. We zijn inmiddels de mogelijkheden aan het onderzoeken voor een buscombi.