Deze zondag 10 april was Houten onze tegenstander dus we hadden een ware streekderby. En we weten dat deze derby’s tot nu toe in dit seizoen spannend waren tot het eind maar zou dat vandaag weer het geval zijn. De voorbereidingen met het vullen in het eigen honk van Cothens wonderwater was in ieder geval reeds geregeld zodat dat niet als excuus kon worden gebruikt.

Om stipt 10.30 uur mocht Houten de wedstrijd beginnen na de tos en zoals zo’n beetje iedere wedstrijd kwamen we na de eerste aanval direct achter.
Blijkbaar hebben onze dames even het besef nodig dat de wedstrijd begint na het fluitsignaal in plaats van na het eerste tegendoelpunt. Aangezien we direct de overwinningsmentaliteit te pakken hadden na dit doelpunt. De ene na de andere mooie aanval werd geshowd en dat er dan eens een bal verloren gaat is dan heel niet erg.
Mooi om te zien dat oefeningen die tijdens de trainingen worden uitgevoerd zoals een draai om de tegenstander maken helaas niet mochten leiden tot een doelpunt want dan had het toch al uitzinnige en volop meegereisde publiek helemaal uit hun dak gegaan. Al met al maakte we de nodige ballen in de eerste helft en kregen we er minder om ons oren waardoor we met rust op een verdiende 5-7 voorsprong stonden. In de rust waar de coaches eigenlijk geen op of aanmerkingen hoefde te maken aangezien het allemaal prima verliep nu alleen nog de koppies erbij houden om de punten veilig mee te Cothen te krijgen.

De tweede helft mochten wij uiteraard de wedstrijd hervatten waarbij we het goede spel van de eerste helft voorzette.
Een kleine dip halverwege de tweede helft zorgde ervoor dat Houten nog tot 1 doelpunt verschil terugkwam. We moesten dus even de boel op scherp zetten en bij de les blijven om niet hetzelfde scenario als een week eerder mee te maken waarbij we een ruime voorsprong lieten terugvallen naar een gelijkspel. Dit scherp zetten lukte gelukkig waardoor we de marge snel weer terug hadden van twee naar drie en vervolgens naar vier doelpunten verschil in Cothens voordeel. Hiermee trokken we de overwinning naar ons toe en wonnen we vandaag met 10-14 van de sterkste tegenstander uit onze poule. Zo zien we dat wanneer we voor elkaar door het vuur gaan we moeilijk te verslaan zijn en dat is de verdienste van allen.
We mogen ondertussen toch wel zeggen dat we Houtens angstgegner zijn daar we van de drie ontmoetingen er drie hebben gewonnen.

Nog twee wedstrijden te gaan in de eigen vertrouwde Rijnsloot voordat de buiten competitie van start gaat.
Nieuwegein en Nijenrodes zijn daar onze laatste twee tegenstanders. Wanneer we hetzelfde spelen als vandaag moeten de punten in Cothen kunnen blijven.