Op deze frisse maar zonnige laatste zaterdag van de maand januari mochten we proberen de maand goed af te sluiten in Bunschoten-Spakenburg waar de E1 van HVBS onze tegenstander was.
Zouden we vandaag zin drie van het vorige week omschreven lied kunnen bewerkstelligen?

Een ding scheelde deze editie we wisten waar we moesten zijn nadat we vorig seizoen 3x Spakenburg op en neer waren gereden.
Vandaag helaas 1 absentie waardoor we met 7 vrouw sterk om stipt 15.30 uur vanuit het honk uit Cothen vertrokken richting het vissersdorp.
Bij aankomst een heel beveiligingscomite van 4 man sterk en even verderop politie vroegen we ons af of onze tegenstander van vandaag dit dit nu voor ons had gearrangeerd maar bleek iets met een voetbalwedstrijd te maken te hebben.

In ieder geval waren we nu ruimer op tijd dan vorig seizoen om fatsoenlijk onze voorbereidingen te treffen voor de match of the day.
Na het tactische plan van de dag doorgenomen te hebben en warming up wonnen we de tos en kozen we uiteraard voor de bal.
De goede opletter weet dat een E wedstrijd tegenwoordig in 4 delen van 10 minuten is en de eerste tien minuten gingen van een leien dakje goed samenspel goede aanvallen en evenzo goed verdedigingswerk.
Na wat gemiste kansen over en weer met mede wat ballen op de paal stonden we na deze eerste 10 minuten riant met 0-4 voor.
Deze goede start vasthouden dus was het motto voor de rest van de eerste helft. Het tweede 10 minuten deel was beduidend niet om over naar huis te schrijven wellicht was de voetbalgedachte die de FC uit de mooiste stad van het midden van het land ook zo nu en dan heeft in onze koppies geslopen van och we redden het wel.

Maar niets was minder waar onze tegenstander kwam goed terug en met een storm offensief bijna op gelijke hoogte, lange tijd hadden we nog maar een doelpunt speling tot we zelf iets terug konden doen door in dit tweede deel er nog twee erbij in te leggen.
Aan het einde van dit deel moesten we dus iets bewerkstelligen om de scherpte er weer in te krijgen bij onze meiden en daar kwam Bram.
Bram zal deze en gene denken ja Bram is een denkbeeldig iemand met de inspiratie op wijlen Bram Peper oud burgemeester van de stad met die grote haven.

Want peper moest na dit deel toch wel even denkbeeldig in de achterwerken erbij komen om met een goed resultaat te kunnen vertrekken.
We zitten daarom eveneens te denken om Verstegen kruiden aan te schrijven als extra sponsor mochten we de peper nog eens nodig hebben want een ding is zeker zij hebben diverse varianten.
Nadat de denkbeeldige peper verwerkt was gingen we de tweede helft (en het derde deel van de wedstrijd) weer voortvarend van start dus Bram had goed zijn werk gedaan.
Het ging zelfs zo goed dat onze tegenstander er geen doelpunt meer bij wist te krijgen tot het eindsignaal. Dit kwam door als collectief samen te werken te vechten voor de bal en kwam de tegenstander er dan toch nog doorheen was daar onze sluitpost die het doel schoon hield.
Maar dit collectief speelde ook de laatste twee delen weer goed samen en dan zie je wederom dat we een ploeg zijn die lastig is te kloppen en daar zijn de beide coaches dan ook super trots op want onze meiden “flikken” het dan toch maar weer om het kwartje de andere kant op te krijgen door strijd en vechtlust te laten zien.

Achteraf kregen we zelfs van beide scheidsrechters de complimenten dat we een goed en leuk team zijn dus ook die mogen we in ons zak steken.
In het tweede en derde deel wisten we er volgens het scheidsrechterskaartje nog 10 in het net bij te leggen (al was de wedstrijdtafel het daar niet mee eens door een score te laten zien van 4-13) dus met een zeer nette uitslag van 4-14 konden we met opgeheven hoofd weer de terugreis naar de Kromme Rijnstreek aanvangen.
Volgende week wederom op zaterdagavond en wel een heuse streekderby waar we naar Houten afreizen om de volgende kraker te mogen spelen.
De Fortissimo E1 trein dendert in ieder geval gestaag door.