Op Chinees nieuwjaarsdag en de dag van de klassieker in de vaderlandse Eredivisie hadden wij in onze eigen Rijnsloot onze eigen klassieker tegen Nijenrodes uit Breukelen.
Maar zou het vuurwerk en vreugdevuur vandaag ook in Cothen afgestoken kunnen worden?
Onze E2 zat vandaag wederom in het voorprogramma en gaf hun visitekaartje af door met winst van het veld te lopen dus zou het onze leeuwinnen ook gaan lukken?
Zoals wijlen Herman Berkien in zijn strijdlied van de FC uit de provincie ooit schreef “de strijd gaat beginnen, we gaan van ze winnen, die bal moet erin erin erin” (de goede opletter heeft gelezen dat de derde zin is weggelaten) Met deze zin in gedachte hebben we onze meiden vandaag voorbereid want uit ervaring vanuit de uitwedstrijd wisten we dat er strijd nodig was vandaag tegen de heren van Nijenrodes.
In de ochtend nog even het strijdplan van vandaag aan moeten passen vanwege een ziekmelding.

Na een tijdje absent te zijn geweest i.v.m. een operatie stond de vertrouwde sluitpost vandaag weer op het doel.
De vandaag uitstekend fluitende scheidsrechter van heren 1 (die zoals het hoort eerder op de hand van de tegenpartij was dan op de onze) deed de tos die we wonderbaarlijk wonnen dus het zou mooi zijn als dat de voorbode van vandaag zou worden.
We begonnen deze wedstrijd dus met de eerste afworp en dat resulteerde direct in een mooie aanval en dito doelpunt.
het doel van de tegenstander van vandaag.

De eerste time out kwam daarom als geroepen om weer even de afgesproken afspraken met elkaar te bespreken zoals het kort houden van de dribbelaars.
Nu de neuzen weer dezelfde kant opstonden gingen we verder met de strijd en werd er zo nu en dan gescoord en werden er eveneens puike ballen gestopt.
De afronding bleef te wensen over maar we konden gaan rusten met een nipte 7-6 voorsprong.

De tweede helft moest er toch echt uit een ander vaatje getapt worden want de beide coaches van de Groenen hadden nog niet het relaxte gevoel dat het een kat in het bakkie zou worden vandaag.
Het kort houden van de tegenstander bleef de meeste tijd goed gaan en het spelbeeld veranderde niet veel.
Nog een paar momenten dat de Rijnsloot ontplofte na goede aanvallen maar helemaal toen er een bal gestopt werd van onze goalie waarbij de ruiten aan het trillen waren van de euforie. We liepen iets uit en zo bleef het ook tot het eind van de wedstrijd met een verdiende 13-11 overwinning.
Voor iemand van het meegereisde publiek werd ons strijdplan klaarblijkelijk even te veel en vond het nodig daar de scheidsrechter op aan te spreken maar zoals eerder geschreven werd er een puike wedstrijd gefloten en zegt dat meer over die mevrouw dan over ons maar het blijft jammer dat volwassenen zich klaarblijkelijk niet kunnen gedragen.
De cooling down van de coaches was vandaag wellicht wel heftiger dan die van onze meiden zelf want de hartslag was na ruim een uur nog redelijk hoog maar de punten bleven wel in Cothen.

Volgende week HVBS uit die uit historische statistieken ook altijd lastig is maar daar treffen we in ieder geval alleen meiden en dan is het qua fysiek in ieder geval een eerlijke strijd.
Hopelijk kunnen we dan na afloop de derde zin van het strijdlied in de eerste alinea benoemen.
Tot de volgende