Vandaag het laatste loodje van seizoen 2023-2024.
Vooraf hadden de meiden en begeleiders een opdracht meegekregen om je eigen spullen mee te nemen in alles behalve de sporttas van de club.
Er werden creatieve voorwerpen bedacht en eenieder heeft zich er ook keurig aan gehouden, een taak volbracht dus nu die andere taak nog even volbrengen.

Het toetje van het seizoen dus en laten wij nu alleen van zoete toetjes houden dus onze meiden waren gebrand om er een zoet toetje voor onszelf van te maken.
De tegenstander waar dat tegen moest gebeuren was Nieuwegein D1. In de zaalcompetitie nog een tegenstander van onze eigen D1 dus de borsten konden nat gemaakt worden voor een pittige strijd.
Vandaag ook een emotionele kant aan deze laatste wedstrijd daar we afscheid gingen nemen van een van onze vaste kernspeelster vanaf kabouter af aan lid van onze mooie club maar helaas moeten er soms keuzes worden gemaakt zo hier ook.

Tijd voor de tos en jawel…………….. die verloren we maar dat mag voor niemand geen verrassing meer zijn.
Bij aanvang van de wedstrijd waren we beduidend nog niet wakker want binnen de minuut stonden we al tegen een 0-2 achterstand aan te kijken.
Tijd voor de denkbeeldige wekker dus die even gerinkeld moest worden.
En die wake up call werkte, want we kwamen steeds beter in de wedstrijd zodat het ook een wedstrijd werd.
Vanaf de wake up call lieten we de kaas niet meer van ons brood eten en beten we ons vast in onze tegenstander van vandaag.
Dat resulteerde dat we snel terugkwamen op gelijke hoogte maar voor de rust kwamen we toch nog iedere keer achter met een doelpunt verschil. De kansen waren er wel maar troffen helaas niet altijd de binnenkant van het doel.
De laatste aanval voor rust viel wel tussen de palen waardoor er een terechte en verdienstelijke 6-6 op het scorebord prijkte.
Onze meiden waren echt goed bezig en dat werd dus tijdens het rustmoment meegegeven.
Wanneer we deze wilskracht en overtuiging door zouden zetten dan moest het helemaal goedkomen in de tweede helft.

Bij aanvang van het tweede bedrijf kwamen we direct op voorsprong en dat was dus voor het eerst in de wedstrijd.
Vlot daarna werd het direct weer gelijk en zelfs daarna wederom weer een doelpunt achter.
Waar gisteren Rhenen in rep en roer was door een ontsnapte Bonobo aap uit Ouwehands dierenpark werd nu de Rijnsloot onstuimig.
Het in vele getallen aanwezige publiek ging nog even achter onze meiden staan waardoor we vleugels kregen en dat zonder dat bekende drankje te drinken met een rode stier daarop.
Nieuwegein moest gedacht hebben wat gebeurd hier want de tandjes werden er even in gezet en de ene mooie aanval na de andere werd ingezet.
Niet alles was raak en daar deden we onszelf tekort mee en daarmee maakte we het onszelf onnodig moeilijk maar we kregen wel steeds meer grip op de wedstrijd en dat was zeker niet geflatteerd.
De marge was vlak voor tijd 2 doelpunten in ons voordeel.
De laatste 1,5 minuut daarom nog even onze supersub in het veld die voor de publiekswissel mocht zorgen voor een waardig afscheid van onze speelster die 7 jaar lang in het Fortissimo groen heeft gespeeld.
Die laatste 1,5 minuut werden op het gemak uitgespeeld en kwam er uiteindelijk een meer dan terechte 13-11 op het scorebord te staan voor onze eigen groene tijgerinnen.
Chapeau, chapeau meiden jullie hebben vandaag àlles gegeven en daarmee laten zien dat jullie tot veel in staat zijn.
We gaan volgend seizoen deze lijn proberen door te zetten in een iets andere samenstelling door de komst van twee spelers uit een ander team maar als jullie alle wedstrijden spelen zoals vandaag dan zijn jullie praktisch onverslaanbaar.

Normaal gesproken schrijven we geen namen in de verslagen maar voor deze ene keer dan een uitzondering. We hebben een speelster die Bikker van haar achternaam heet maar na vandaag gaat dat veranderen naar Bikkel op het wedstrijdformulier want bikkelen was vandaag het toverwoord en uiteraard Juul, succes met je verdere danscarrière en we zien je iedere thuiswedstrijd op de tribune als vaste toeschouwer want zoals je weet de belofte staat op band😉. Zo komt er een mooi seizoen ten einde en later in de kantine bij het doorzetten van de stand ook nog eens een totaal grote verrassing dat we officieus kampioen zijn geworden in deze poule🥳🥳🥳. BDC die nummer 1 is geëindigd speelt met dispensatie spelers dus kunnen volgens de reglementen van de bond geen kampioen worden wij hebben evenveel punten als Nieuwegein maar echter met een slechter doelsaldo maar doordat we vandaag van Nieuwegein wisten te winnen en een fenomeen binnen de club ons wist te vertellen dat onderling resultaat boven doelsaldo gaat werden we dus als grote verrassing kampioen van de veldcompetitie. Nu gaat het kersen seizoen weer van start in onze streek en laat dit nu de kers op de taart zijn.
Zo begonnen we dit verslag met een toetje en zo eindigen we ook met een toetje.
De zoete inval is er niets bij.

En voor wie dit toetje van het seizoen wil terugkijken: gelukkig hebben we de beelden nog:

Nog een teamuitje te gaan waarbij we niet gaan mokken maar lekker………….. u kent het wel van die reclame destijds en dan is dit seizoen dan echt ten einde.

We gaan ons opmaken voor de laatste trainingen dit jaar en genieten van een welverdiende vakantie.
Toeschouwers en ouders bedankt voor jullie trouwe bezoek aan onze meiden dit wordt altijd erg gewaardeerd. Het trainersgilde op de dinsdag, woensdag en donderdag bedankt dat jullie de meiden weer de nodige vaardigheden hebben aangeleerd we hebben ze zien groeien dit jaar en die eer mogen jullie jezelf (en uiteraard de meiden zelf) toe eigenen. Iedereen een mooie zomer gewenst namens de D2 seizoen 2023-2024.