Waar in Leiden Glibberbal 2024 werd gehouden hadden wij de eer om aan het begin van deze zaterdagavond 25 mei aan te treden tegen Harderwijk D1.
Wij hadden daar uiteindelijk onze eigen editie van Glibberbal door op een zeer nat veld te moeten spelen. Nu is er onlangs iets verderop in Vierhouten een showtje weggegeven door een groep die een nummer van Huub Hangop nabootsten met een zeehond in de titel.
Nou die zeehonden 🦭 zouden vanavond de avond van hun leven hebben door op dit veld te mogen spelen.
‘s middags nog een absentie waardoor we zonder wissels op pad moesten en een speler die heel de week ziek was geweest dus de uitgangspunten waren helaas niet volledig rooskleurig.
Nu hadden we twee C leden en een E lid als toeschouwer mee waar van het E lid ook nog eens de begeleider aanwezig was dus een noodgreep was geboren door een backup op de bank te hebben voor het geval dat.
De tos, jawel die wonnen we dus wij mochten de Harderwijkse Glibberbal editie aanvangen. Strikt bij aanvang van de avond floot onze zeer goed fluitende en toegankelijke scheidsrechter voor het eerst op zijn fluit waarmee de wedstrijd was geboren.
In het begin was het behoorlijk aftasten over en weer en was het door het gladde veld en dito bal lastig om fatsoenlijk over te kunnen spelen en ballen te kunnen vangen.
Verbeteridee voor de bond om zoab velden aan te laten leggen of niet meer op asfalt kan uiteraard ook😉.

We kwamen wel voor in de wedstrijd maar bij de eerst volgende tegenaanval stond het direct weer gelijk doordat we ons lieten verassen. Lange tijd vielen er geen doelpunten maar na verloop van tijd werd de 2-1 ook door een doelpunt van onze zijde.
Maar ook dit doelpunt werd direct beantwoord door een tegen doelpunt.
Daarna kwamen we voor het eerst op achterstand maar nu wisten wij de stand weer direct gelijk te trekken.
Zo glibberde de wedstrijd door met ook nog een stevig regenbuitje waar de beide coaches en de wisselspeler blij waren dat er dug outs waren voorzien op het veld. Uiteindelijk stond er door de magere scores een 3-3 op het scorebord en dat was gezien het spelbeeld een terechte tussenstand.
Na de nodige bijsturing in de pauze begonnen we de tweede helft vol overgave en wisten we onze score goed uit te bouwen met op een gegeven moment een verschil van 4 doelpunten in ons voordeel. In deze beginperiode ging zover je hiervan mag spreken mbt de omstandigheden alles goed zowel aanvallend als verdedigend want er kwam bijna geen bal in ons doel. Helaas hielden we dit niet vast want in een periode van zo’n pak hem beet 10 minuten in het midden van de tweede helft verspilde we de nodige aanvallen en werden direct afgestraft met een tegendoelpunt.

Zo hielpen we een voorsprong van 4 doelpunten om zeep tot een achterstand van 3 doelpunten.
Alle hens aan dek dus en tijd voor het verassings effect van de dag.
Het ging niet meer met de speler die heel de week ziek was geweest dus moesten we de +/- laatste 5 minuten van de wedstrijd onze E2 speelster inbrengen. Met de juiste instelling en instructies werd dit klusje geklaard met nota bene een assist die in de statistieken kan worden bijgeschreven.
De score werd nog teruggebracht tot 1 verschil waarbij er nog maar kort te spelen was werd de druk nog even opgevoerd maar het mocht helaas niet baten.

We verloren deze wedstrijd met 13-12 maar aan de strijdlust heeft het in ieder geval niet gelegen. De omstandigheden hadden beter gekund maar daar had de tegenstander uiteraard ook last van.
Minimaal een gelijkspel had vandaag verdiend geweest maar zoals de eeuwenoude wet is dat wanneer de tegenstander er een meer maakt dan ons dan sta je met lege handen en dat gebeurde dan dus ook.
Volgende week de laatste wedstrijd voor seizoen 2023/2024. Deze is in ieder geval binnen in onze eigen vertrouwde Rijnsloot waar we in ieder geval geen last hebben van invloeden buitenaf, Nieuwegein D1 zal onze tegenstander zijn in het laatste staartje van het seizoen.
En dan komt er weer een seizoen ten einde een seizoen waar we met trots op kunnen terugkijken en waar alles in zat.
Ook nog even een teamuitje organiseren daarna en richting de zomervakantie.
In de zaalcompetitie van volgend jaar wacht Harderwijk D1 ons wederom op als tegenstander dus we kunnen volgend seizoen eens kijken hoe we het er dan vanaf gaan brengen.