Stichting Duurzame Innovatie organiseert op zaterdag 25 mei 2024 om 11:00 een cleanup lang de Vecht en Kromme Rijn in opdracht van waterschappen Stichtse Rijnlanden en Amster, Gooi en Vecht. Dit doen ze in samenwerking met Recycle Valley en het grote doel is: een schone waterweg tussen Den Helder en Maastricht.

De stichting maakt de Vecht en Kromme Rijn lopend schoon van Muiden tot Wijk bij Duursteden, iedere groep vrijwilligers maakt een stuk van ongeveer 4 kilometer zwerfafval vrij.

Jaarlijks komt meer dan 50 miljoen kilo zwerfafval in de natuur terecht. Het doel van deze actie is om met buurtbewoners en andere betrokkenen de omgeving van de rivier schoon te maken van zwerfafval. De stichting zorgt dat de juiste materialen klaarliggen bij het startpunt en alles weer opgevangen word bij het eindpunt.

Help jij mee de Vecht en Kromme Rijn schoon te maken? Voor meer informatie en aanmelden ga naar: https://www.duurzameinnovatie.eu/aanmelden-vecht-en-kromme-rijn/