Vandaag mochten we het toetje van het lopende handbal seizoen aanvangen met de eerste wedstrijd van de buitencompetitie in de lente.
Vandaag in ieder geval geen regen aangezien we daar zo’n beetje patent op hadden in het najaar en de voorgaande jaren dus de uitgangspunten waren in ieder geval gunstig.
Althans gunstig met de eerste dag van de lente waar het kwik de 25 graden Celsius passeerde was het wel even wennen.
We mochten deze editie naar Bunschoten- Spakenburg waar HVBS onze gastheer was.
Asfaltvelden zijn nu niet onze favoriet maar een schrale troost is dat we van de 5 wedstrijden in de nacompetitie er 3 van binnen spelen.
De tos, tja die verloren we uiteraard maar dat mag geen verassing zijn.
HVBS mocht deze wedstrijd dus aanvangen.
De wedstrijd begon behoorlijk lafjes van twee kanten waarbij de welbekende kat uit de boom even werd aangekeken. Wennen aan het asfalt waarbij toch (terecht) voorzichtiger wordt gespeeld de temperatuur die niet helemaal meezat waren factoren die hier ongetwijfeld bij mee hebben gespeeld.
Daardoor kwamen we wel vrij vlot op een 2-0 achterstand te staan dus er moest even wat meer aandacht en pit komen in het spel.

Uiteindelijk wisten wij wel de score in 2-1 te veranderen door een goed opgezette aanval.
Vlak daarna de terechte gelijkmaker waardoor we weer op gelijke voet stonden.
In het verdere verloop van de eerste helft ging het schaakspel nog vrolijk door maar wisten wij tussendoor nog wel twee doelpunten erbij te leggen en onze tegenstander was nog een keer trefzeker. Aantal kansen die we wederom door wat pech miste waarbij we er wel voor zorgde dat het een spannende wedstrijd bleef.
Zo stond er aan het einde van de eerste helft een magere voorsprong op het scorebord van 4-3 voor onze groene leeuwinnen.
Een uitslag die dus nog alle kanten op kon dus de dames moesten nog even 20 minuutjes de hitte trotseren.

We begonnen voortvarend door goed samenspel en wisten elkaar goed te vinden daardoor kregen we langzaam maar zeker steeds meer grip op de wedstrijd en kwamen we beter in ons eigen spel.
Een aantal doodspel momenten die vanaf onze kant genadeloos werden afgestraft hielpen eraan mee dat we in het laatste deel van de wedstrijd met een gerust gevoel het eind konden halen want de voorsprong was dusdanig dat we niet meer echt in gevaar zouden gaan komen.
Uiteindelijk wisten wij er nog 7 doelpunten bij in te leggen en HVBS 4 dus er stond bij het laatste fluitsignaal een verdiende 7-11 in Cothens voordeel op het scorebord. En zo schreven we direct geschiedenis door de eerste winstpunten te pakken in de D in de buitencompetitie.
Altijd goed om 6 april 2024 dus te onthouden als belangrijk moment voor de D2 aangezien dit zomaar eens een Triviant vraag kan worden binnenkort.
Volgende week zondag de 14de april weer de volgende wedstrijd in deze competitie waar we in de Rijnsloot BDC uit Soest voor de vierde keer dit seizoen treffen. In de zaalcompetitie zijn zij met 1 puntje meer een plekje boven ons geëindigd en wonnen wij in de Rijnsloot en zij in hun eigen hal dus het beloofd een leuk affiche te worden.