Vandaag de tweede wedstrijd van de veldcompetitie waar BDC uit Soest te gast was in de Rijnsloot.
Een vol programma zowel voor onze wedstrijd als na onze wedstrijd dus het was weer drukte van jewelste in onze hal.
Het werd dus ook een korte warming up.
Vooraf de vorige wedstrijd tegen BDC nog even teruggehaald waar we de eerste helft te zenuwachtig speelde maar in de tweede helft dat rechttrokken door goed combinatie spel en knokken voor wat we waard waren.
Dit moesten we vandaag dus wederom tentoonstellen om een resultaat neer te zetten.
De tos wonnen we in ieder geval dus dat was al de eerste verdienste voor vandaag.
We begonnen dus deze wedstrijd en gingen voortvarend van start. Het duurde echter even voordat de eerste bal in het net lag na diverse aanvallen over en weer.
Wij wisten de eerste bal in het net te krijgen dus de Rijnsloot kon voor het eerst juichen voor onze kanjers.
De eerste helft ging gelijk op waar het mede door de keepers aan weerszijden kwam dat. er maar weinig werd gescoord. Zelf waren we echter ook niet secuur genoeg in onze ballen passen en waren we niet gretig genoeg om het de tegenstander echt moeilijk te maken.
Al met al werden er aan iedere kant zes doelpunten gescoord waardoor er een terechte 6-6 op het scorebord kwam te staan bij het rustsignaal.
Dat we uit een ander vaatje moesten gaan tappen was wel duidelijk en dat wisten onze meiden ook gelukkig.
De tweede helft moesten we er dus nog even volle bak tegenaan de wedstrijd lag immers nog volledig open en alles was nog mogelijk.
Helaas pakte we die handschoen niet goed op en liepen we al snel achter de feiten aan aangezien we vlot achter elkaar twee doelpunten tegen kregen.
Die achterstand bleef ons in de rest van de tweede helft achtervolgen en kwamen we helaas niet meer goed uit de verf.
Langzamerhand verloren we dus de grip op de wedstrijd die we in de eerste helft nog wel hadden.
We konden nog wel iets terugdoen door nog twee doelpunten te scoren echter wist onze tegenstander van vandaag er nog 6 bij te scoren waardoor de eindstand werd bepaald op 8-12.
Helaas voor ons maar uiteraard verdiend gewonnen door onze tegenstander. Wij weten wat ons te doen staat om de volgende wedstrijd weer fris en fruitig voor de dag te komen. Ook deze wedstrijden horen erbij en zijn een les maar we weten zeker dat onze toppers hier weer sterker van worden.
Vandaag wederom weer mooie actiefoto’s gemaakt door een van onze huis fotograven helaas dat dit niet beloond werd door met de winst van het veld te lopen.
Volgende week wederom een thuiswedstrijd en wel tegen Leidsche Rijn D2. Daar kunnen we weer ons best doen om deze wedstrijd weer snel te doen vergeten.