Vandaag de laatste competitie wedstrijd van de zaalcompetitie voor dit seizoen waar we moesten afreizen naar Breukelen.
Om plekkie 3 vast te kunnen houden moesten we vandaag winnen aangezien onze directe concurrent gisteren al hún wedstrijd had gewonnen en nu dus op plaats 3 stonden van de competitie.
Maar als we net zo zouden spelen als vorige week maar dan met nog wat meer controle over de bal moest dat eigenlijk wel goedkomen tegen de boys and one girl van Nijenrodes.
Uiteraard wisten we dat we tegen de nummer 1 van onze competitie moesten spelen vandaag dus eenieder moest scherp zijn vanaf minuut 1.

Na de kleedkamer perikelen opgelost te hebben van twee paar vergeten schoenen begonnen we aan ons vaste warming up ritueel.
Een typisch begin van de tos aan het begin van de wedstrijd deed onze meiden al wat verwonderen maar goed hier moesten we onszelf niet voor uit het veld laten slaan.
Nijenrodes mocht de wedstrijd aanvangen maar na een goed begin mochten wij het eerste doelpunt van de wedstrijd noteren.
Even daarna werd de stand al snel weer gelijk getrokken waar we onze vraagtekens bij zette.
Zo ging de eerste helft goed op en neer echter hadden we iets teveel pech met de afronding van diverse ballen die op de paal belandde maar ook helaas weer het nodige balverlies dat een aantal keer werd afgestraft met een tegendoelpunt.

Onze keepster had er deze week beduidend zin in want de nodige ballen werden kundig gepareerd tot grote frustratie van de heren van de tegenstander.
Bij rust keken we tegen een minimale achterstand aan waarbij er een 6-5 op het scorebord stond.
Jammer van de pech ballen want dan hadden een riantere uitgangspositie gehad voor de tweede helft en dat had dan niet eens onverdiend geweest. Want strijd hadden we genoeg geleverd waar we bij menigeen indruk hadden gewekt.
We wisten dus wat ons te doen stond in de tweede helft nog meer strijd leveren om tot een goed resultaat te komen.

Die strijd werd dubbel en dwars geleverd alleen bleven we zo nu en dan toch nog slordig in zowel de passing en de afronding.
Het bleef lang heel erg spannend in de tweede helft en op een gegeven moment hadden we zelfs de voorsprong in de wedstrijd weer terug.

Dat werd daarna weer omgebogen in een doelpunt achterstand tot het slot van de wedstrijd waar we nog een aantal opgelegde kansen kregen maar het mocht helaas niet baten.
Bij het laatste fluitsignaal stond er een stand van 13-12 in ons nadeel op het scorebord.
En daarmee verloren we vandaag van de kampioen uit onze competitie maar eigenlijk deden we onszelf daarmee zwaar tekort want door diverse keren slordig balverlies en wanneer we wat scherper op de afronding waren geweest hadden we hier met de winst er vandoor kunnen gaan en dan had dat ook nog eens zeer terecht geweest. We hebben in ieder geval veel strijd geleverd en de kaas niet van ons brood laten eten vandaag.

We konden daarom ook met opgeheven hoofd het veld verlaten.
Uiteindelijk zijn we daarmee op de vierde plaats in de competitie geëindigd en vooraf hadden we daar zeker voor getekend en kunnen we terugkijken op een zaalcompetitie die alles in zich had winst, verlies, gelijke spelen potjes die we eigenlijk hadden moeten winnen, potjes die we nipt wonnen maar ook net zoals vandaag nipt verloren. Maar bovenal zijn we de laatste weken gegroeid in een goede strijd leveren. We hebben onze meiden zien groeien dit seizoen en dat maakt ons alleen maar gelukkig.
Nijenrodes gefeliciteerd met jullie kampioenschap maar 1x verliezen in deze poule is netjes en maakt jullie ook de terechte kampioen.
Maar jullie chipjes uit het honk vielen niet in goede aard ipv graatjes die in Advocaatjes keel staken stak er op de terugweg een chipje in de keel dus er werd nog even een noodstop gemaakt langs de A2 maar goed dat er twee bhv’ers in de auto zaten😉.
Wij gaan ons weer opmaken voor de buitencompetitie waar we met de inzet zoals afgelopen weken getoond ons vrouwtje kunnen staan.
Wanneer we wat meer rust in ons spel creëren komt dat het uiteindelijke resultaat alleen maar ten goede aan ons eigen spel.
Meegereisd publiek dank voor jullie support in deze heksenketel😉.