Vandaag na een periode van twee weken rust en de voorjaarsvakantie in de pocket mochten onze meiden aantreden tegen BDC uit Soest. In het mooie nieuwe onderkomen waar een chique hal uit de grond is gerezen zijn de uitgangspunten in ieder geval goed te noemen voor een goed potje handbal.
De heenwedstrijd wonnen we in de Rijnsloot nipt dus het beloofde een leuke spannende pot te worden als we uit mochten gaan van resultaten uit het verleden.

Nu bieden resultaten uit het verleden geen garantie voor de toekomst dus werden onze meiden vooraf meegegeven de lijn die we voor onze korte pauze hadden laten zien door moesten zetten in de laatste 4 finales die we nog te gaan hebben in de zaalcompetitie.
De tos wonnen we vandaag dus werd de wedstrijd door de groene Cothense leeuwinnen aangevangen.
De eerste paar minuten van de wedstrijd begonnen we gecontroleerd echter kwamen we helaas niet goed uit de verf. Het was net allemaal even te lafjes helaas waar de tegenstander wel het doel regelmatig wist te vinden hadden wij bij de kansen die we kregen het geluk niet aan onze zijde en hadden we best wel pech met de afronding. Doordat we niet in ons eigen spel zaten liepen we al gauw achter de feiten aan en keken we aan het einde van de eerste helft tegen een verdiende achterstand van 9-4 aan.
In de rust moesten we de meiden dus weer even op scherp zien te krijgen om de beleving voor deze wedstrijd terug te vinden.

De tweede helft lieten we beter onze tanden zien en werd er voor de bal gestreden.
Helaas bleven we wat ongelukkig in de afronding maar waren we wel een stuk actiever dan het eerste bedrijf. We kwamen op een gegeven moment nog terug tot 2 doelpunten dus de spanning in de wedstrijd was weer volledig terug.
Jammer dat we de drive die in de tweede helft tentoon werd gesteld niet ook al in de eerste helft lieten zien want dan hadden we het de jongens en meiden van de tegenstander het een stuk moeilijker gemaakt.

Uiteindelijk trokken we aan het kortste eind door met 14-10 te verliezen echter hebben we op basis van de tweede helft even laten zien wat we in onze mars hebben en daar zijn we dan uiteraard ook trots op en proberen we weer vast te houden in de laatste 3 zaalwedstrijden die dit seizoen nog telt.
Maar als je na afloop te horen krijgt van de beide (overigens zeer goed fluitende) scheidsrechters dat we een goed spelend team hebben maakt dat uiteraard de uitslag weer een stukje minder erg.
Volgende week op zaterdag is Voice D1 de tegenstander in de Rijnsloot.
Eens zien of onze girls dan direct vanaf het begin gretig zijn maar dat moet lukken aangezien het aanvangstijdstip 16.00 uur is en niet 10.15 uur zoals deze zondagochtend.