Vandaag op deze zaterdagmiddag 9 maart weer eens een thuiswedstrijd in onze vertrouwde Rijnsloot.
De wedstrijd iets naar voren gehaald een tijdje terug vanwege andere activiteiten aansluitend aan onze wedstrijd.
Wellicht zou dat helpen want de eerdere avondwedstrijden in de Rijnsloot waren niet in ons voordeel.
Voice uit Nijkerk vandaag onze tegenstander die halverwege het seizoen in onze poule erbij is gekomen.
Voorafgaand aan de wedstrijd met de meiden nog even een korte terugblik naar vorige week waar we de tweede helft onszelf weer herpakte met ons eigen vertrouwde spel. Dit moest vandaag dus wederom tentoongesteld worden voor een goed gevulde Rijnsloot.
Uiteraard verloren we de tos maar als dat alles was wat we zouden verliezen vandaag zouden we ervoor tekenen.

Voice mocht dus stipt om 1600 uur de wedstrijd beginnen om het ons moeilijk te maken met hun eerste aanval. De eerste helft stonden we als een huis en hadden we de rust en overzicht in ons spel waardoor we de wedstrijd al snel volledig onder controle hadden.
We lieten mooie aanvallen zien die vervolgens beloond werden met doelpunten.
Wanneer Voice erdoorheen kwam was het onze sluitpost die een sta in de weg was voor onze tegenstander van vandaag om de ballen te pareren.
Zo hielden we tot ongeveer 5 minuten voor het rustsignaal lang de nul op het scorebord waar we zelf al de nodige doelpuntjes hadden meegepikt.
Toch lukte het niet om de nul tot aan de rust op het scorebord te houden en werd onze keepster voor het rustsignaal twee keer gepasseerd.

Met de rust stonden we op een riante 10-2 voorsprong.
De laatste twintig minuutjes moesten dus op dezelfde manier als de eerste helft uitgevoerd worden om de punten in de Rijnsloot te houden deze week.
Maar waar normaal gesproken het Cothens barkraan water tot menig wonder kan verrichten was dat vandaag het tegenovergestelde, het zou toch niet zijn dat er dan toch nog………… nee het was echt een transparante en geen gele vloeistof dat even voor de wedstrijd van de tap is gehaald.
Maar de tweede helft begon simpelweg gewoon niet goed en kwam de klad erin bij de Cothense formatie. Zover zelfs dat de tegenstander op een gegeven moment terugkwam tot 12-7.
Na zo’n tien minuten in deze mindere fase van de wedstrijd te zitten moest er even orde op zaken worden gesteld. Gelukkig werd dat begrepen en pakten we weer snel de draad op wat we in de eerste helft hadden laten zien.

De geoliede Fortissimo D2 machine kwam dus weer op gang en dit maal werd de machine gesmeerd met snijolie want we sneden door de verdediging van Voice heen om vervolgens weer de draad op te pakken en het net weer regelmatig te vinden. Zo werd de marge weer in ons voordeel uitgebreid tot het gevaar op een gegeven moment weer was geweken.
Maar eerlijk is eerlijk de meiden van Voice kwamen aardig terug aan het begin van de tweede helft.
In de laatste 10 minuten was zo’n beetje iedere Cothense aanval een doelpunt en scoorde we toch nog 12 doelpunten erbij. Voice wist er de tweede helft nog 7 bij te maken waardoor de eindstand vandaag 22-9 in Cothens voordeel werd beslist.
En daarmee mochten we weer twee punten bijschrijven op de erelijst voor dit seizoen.
Door deze ruime winst wisten we ook sinds het begin van de zaalcompetitie ons doelsaldo in de plus te krijgen dus die min is voorlopig weggepoetst.
Uiteraard gaan we in de laatste twee wedstrijden die dit seizoen nog rijk is deze plus in ere te zien houden.

Dat zal niet meevallen maar de bal is rond en het kan nog alle kanten op.
Volgende week onze laatste thuiswedstrijd voor dit seizoen tegen Fidelitas waartegen we op zondag om 10.00 uur zullen aantreden.
De weersvoorspellingen zijn niet zo denderend dus de energie komt niet van de zon dus zullen onze meiden vroeg hun mandje zaterdagavond op moeten zoeken om vol energie de laatste thuiswedstrijd te kunnen strijden.