Met het feestgedruis van onder andere de verlichte optocht vertrokken we deze zondag vroeg vanuit het Brienkneuterdorp naar de Leemput waar de D3 van Leidsche Rijn onze opponent van vandaag was.
De voorgaande editie in de Rijnsloot was er een om niet over naar huis te schrijven dus we hadden vandaag wat recht te zetten.
Na de schoenencontrole mochten we de blauwe zaal (nee niet die van de plaatselijke stadsschouwburg) in Vleuten betreden om ons om te kleden en het praatje pot aan te horen.
Hierbij nog even een korte terugblik naar de vorige week waar we te gehaast waren waardoor er onnodig veel balverlies was.
Dit laatste moest er dus uit, evenals het statische bewegen. Met deze opdracht in gedachten vingen we aan met ons vaste warming up ritueel.

Vandaag twee jonge meiden die de wedstrijd goed onder controle hadden en hierbij onze lof meer dan terecht verdienen.
Om stipt 10.30 uur vingen we de wedstrijd aan nadat we de tos hadden gewonnen.
De vooraf meegegeven opdracht werd goed uitgevoerd waardoor er een serene rust op het veld heerste en we de wedstrijd vanaf het begin onder eigen regie hadden.
We wisten echt “maar dan ook echt” hele mooie aanvallen neer te zetten die beloond werden met ballen die tussen de palen in het net vielen.
We stonden als een blok in het veld waardoor er lastig doorheen te komen was en kwam onze tegenstander er dan toch nog doorheen hadden we onze sluitpost nog staan die de nodige ballen wist te keren.
Zo hielden we aan het begin van de wedstrijd heel lang ons doel schoon maar wisten wij wel aan de andere kant van het veld onze doelpunten mee te pikken.
Eigenlijk best lekker om op die manier aan de kant te kunnen staan zonder een horloge wat je constant waarschuwt voor een hoge hartslag😉.
Op het eind van de eerste helft een slordig foutje waardoor LR dit genadeloos kon afstraffen en hun 5de doelpunt van de wedstrijd kon maken. Met nog 1,5 seconden te gaan in de eerste helft gooiden we de bal vanaf de middenstip direct richting doel en warempel viel die in het net waardoor er een meer dan terechte tussenstand van 5-13 op het scorebord stond.
Met het woord warempel schoot er tijdens het schrijven nog een stukje tekst door mijn hoofd van de plaatselijke cultheld en wijlen Herman Berkien die ooit het liedje schreef “waar is toch mijn caravan” ik denk dat er heel veel jochies en wijfies dit carnavalsweekend hebben gedacht.
Met deze riante voorsprong gingen we dus rusten en wat zeg je dan op zo’n moment? Gewoon doorgaan om maar even bij de culthelden te blijven want gewoon doorgaan is uiteraard de uitspraak van Barrie Stevens die als vast jurylid van de Soundmixshow deze uitspraak regelmatig uitsprak.
Gewoon doorgaan dus want door de rust die we in het spel hadden in het eerste bedrijf was er tot dan geen vuiltje in de Leemputse lucht.

De tweede helft ging op dezelfde manier verder als de eerste helft en gingen we gestaag door met waar we gebleven waren in het eerste deel.
Er werden in het tweede deel wederom mooie aanvallen tentoongesteld waarbij we onze tegenstander zo nu en dan behoorlijk in de luren konden leggen.
De doelpunten machine ging ook gestaag door. Op een gegeven moment kwam toch even de klad erin waarbij de aandacht even verloren ging en waarbij je direct zag dat ballen niet meer goed aankwamen.
De scherpte moest weer even terugkomen maar gelukkig pakte onze kanjers dat heel vlot weer op.
Ondertussen bleven we onze doelpunten meepakken en hierdoor uitgelopen naar een stand die ons geenszins meer in de problemen kon brengen.
De meiden van LR pikte ook hun doelpunten mee en wisten er 10 in ons net te werken aan de andere kant wisten wij nog 7 doelpunten in het net te krijgen (onze meiden beweerden 8 maar zoals de uitspraak is de scheidsrechters hebben altijd gelijk werd ook zonder al teveel morren geaccepteerd) waardoor we met opgeheven hoofd met 10-20 van het veld mochten afstappen.
En dat zijn dubbele cijfers, voor ons wel heel erg lang geleden dat we met dubbele cijfers in ons voordeel van het veld mochten stappen.

En dat maakt ons trots, zeer trots op onze meiden die goed hun taken vandaag hebben uitgevoerd en daarmee verdiend de punten vandaag naar het Brienkneuterdorp mee terugnamen.
Nu twee weken geen wedstrijden dus voor diegenen die de lange latten op gaan zoeken houdt de benen heel want het staartje van de competitie komt eraan. Nog vier bloedstollende potjes te gaan om het bovenin in de stand spannend te houden. Wij gaan in ieder geval ons best ervoor doen.
3 maart moeten we naar Knollendam maar dat het dan gewoon weer Soest net zoals Leemput weer Utreg is en Brienkneuterdorp Cothen.