Om maar met een hit van Normaal te beginnen want oerend hard hebben onze kanjers vandaag in Harderwijk gewerkt.
Harderwijk dus en wel een uitwedstrijd aan het begin van deze 3de februari op zaterdagavond.
Thuis verloren we met een best groot verschil dus we wisten wat ons te wachten stond deze avond.
Met een drie op een rij winstpotjes in onze broekzak gingen we uiteraard proberen deze succesreeks voort te zetten.
Was even zoeken om de hal te vinden daar we ooit in ons eerste jaar als F voor het laatst in Harderwijk waren geweest.
Inmiddels 4 jaartjes verder en de nodige handbal ervaring rijker begonnen we deze avondwedstrijd waar we de eerste bal moesten zien te pareren daar we de tos hoe verassend ook verloren.
De wedstrijd ging goed over en weer, zo nu en dan waren we helaas wat slordig in de passing
waardoor we onnodig balverlies leden en daarmee indirect scoringskansen verloren lieten gaan.
Het tweede deel van de eerste helft was de geoliede Fortissimo machine op zijn best en hadden we de controle over de wedstrijd te pakken. Dat resulteerde in een verdiende ruststand van 5-7.
Met deze weliswaar minimale voorsprong moesten we dus nog even 20 minuten knallen in de warme de Bogen sporthal om onze prospect sponsor over de streep te trekken om een vier op een rij te bewerkstelligen.

Wat we echter niet voorzien hadden was de keeperswissel aan de andere kant van het veld. En die keeperswissel zou uiteindelijk roet in het Cothense strijdplan gooien.
We begonnen zoals we geëindigd waren in de eerste helft met goede aanvallen en prima schoten echter struikelde we keer op keer op de boomlange keeper van de tegenstander.
Fred Grimm heeft er ooit nog eens een sprookje over geschreven en later zagen we hem met een trui van de Efteling lopen dus wellicht was er vandaag gewoon in Kaatsheuvel gewerkt😉.
Onze tegenstander van vandaag wist op een gegeven moment op gelijke hoogte te komen en kon zelfs doorstomen tot een voorsprong van twee doelpunten.

Alle hens aan dek dus waarbij we het offensief nog een tandje moesten bijzetten.
Dat resulteerde eindelijk een paar keer dat we het doel troffen en weer wat te vertellen hadden in de wedstrijd.
Maar van de schoten die we in het tweede bedrijf op doel zagen gaan hadden in iedere willekeurige andere wedstrijd voor 90% zeker gezeten.

Het mocht helaas niet zo zijn. Maar niet getreurd na regen komt zonneschijn en om dan nog maar eens een vergelijking te maken met zonnepanelen is die zon gunstig want daar krijg je energie van. En zo geschiedde ook met onze meiden. Want na verloop van tijd hadden we de touwtjes zelf wel weer in handen al was het met een marginale voorsprong van 1 doelpunt. Telkens weer wist onze tegenstander van vanavond de score gelijk te trekken tot we zelf de laatste aanval van de wedstrijd mochten uitvoeren en het antwoord mag zich uiteraard wel raden jawel we stuitte op de reus.
Ik denk dat we mogen zeggen dat deze knul de wedstrijd voor Harderwijk heeft gewonnen althans een puntje want de eindstand die op het scorebord prijkte was een 13-13. Na de verloren partij in de Rijnsloot uiteraard geen slecht resultaat maar met een beetje meer geluk had er meer ingezeten vandaag. Aan de andere kant zijn we de afgelopen 4 wedstrijden ongeslagen en dat is best netjes.

We hebben in ieder geval gevochten voor wat we waard waren en daar zijn we trots op. Volgende week zondag in alle vroegte naar Vleuten waar Leidsche Rijn onze tegenstander is. Deze wedstrijd ging thuis ook verloren dus ook in Vleuten hebben we iets goed te maken.
Daarna hebben we twee weken rust en kunnen we met een gerust hart carnaval vieren en hebben we ook nog tijd zat om de confetti uit ons haar te krijgen.