Op deze stralende zaterdag 27 januari 2024 mochten we aan het einde van de middag in Spakenburg alweer de eerste maand van dit nieuwe jaar afsluiten.
Zoals in het vorige verslag al even benoemd zijn deze potjes vanuit het verleden bloedstollend maar zal dat vandaag ook zo zijn? Zoals de bekende geldwijzer zegt “garanties uit het verleden bieden geen zekerheid voor de toekomst”
Maar zelfs Isha hebben we zonder kleerscheuren overleefd dus gingen we vandaag ons best doen om dat ook tegen HVBS te doen.
Sporthal de Stormvogel is sinds vorig seizoen een makkie om te vinden dus we waren ruim op tijd om ons ding te doen in de voorbereiding.
De tos verloren we dus we konden ons schrap zetten voor de eerste tegenaanval.
Die wisten we te pareren en konden daardoor het aanvalstokje overnemen.
Wij waren wel trefzeker waardoor we evenals vorige week de wind in de Spakenburgse zeilen hadden.
Na goed samen te werken en nette doelpunten gemaakt te hebben hadden we halverwege de eerste helft een voorsprong van 2-5 en hadden we de wedstrijd onder controle.
Door deze voorsprong gingen onze meiden wellicht wel iets te makkelijk denken want we werden lieverlee slordiger in de passing waardoor er onnodig balverlies werd geleden.
HVBS wist dat goed af te straffen en hun doelpunten mee te pikken waardoor er een uiteindelijk een terechte gelijke stand van 6-6 in de rust op het scorebord stond.

Tijdens de pauze nog maar even gerefereerd naar de vooraf gemaakte afspraken met onder andere de rust houden waardoor het overspelen en vangen uit zichzelf beter zou gaan.
Helaas werd deze taak niet voldoende uitgevoerd waardoor we de grip op de wedstrijd begonnen kwijt te raken en op een gegeven moment met twee doelpunten verschil achter stonden.
Alle zeilen die we in dit vissersdorp konden vinden moesten er worden bijgepakt om nog een resultaat neer te zetten.

De figuurlijke zweep moest er ook nog even bij en dat had effect.
Na een (weliswaar rommelige) stormloop wisten we de achterstand weg te poetsen en nu moest het laatste zetje nog even worden gegeven. En hoe we kwamen op voorsprong en de volgende tegenaanval werd goed gestopt waardoor we de kans kregen om een extra doelpunt uit te lopen. Dat lukte helaas niet want de bal ging eerst via de paal en in de rebound op de lat. De hartslagmeters gingen dus wederom in het rood.

De volgende tegenaanval ging wel in ons doel waardoor de stand weer gelijk getrokken werd tot 10-10.
Met nog iets meer dan een minuut te spelen moesten we nog een keer alles geven en dat lukte, met een hard schot wisten we de overwinning binnen te slepen met een nipte uitslag van 10-11.
De ontlading was dan ook groot na het laatste fluitsignaal bij zowel de meiden, de coaches en het meegereisde publiek.
Zo werd dit toch weer een bloedstollend potje handbal niet met de grootste schoonheidsprijs maar de puntjes gingen mee terug naar de Kromme Rijnstreek.
Na de 7-7 in Cothen in het eerste deel van de zaalcompetitie had het vandaag zomaar weer een remise kunnen worden maar het kwartje viel vandaag onze kant op.
Zo hadden we een drie op een rij te pakken.

Volgende week de zwemflippers mee richting Harderwijk waar we tegen de plaatselijke D1 ‘s avonds mogen aantreden. In Cothen was dat voor ons geen gunstige uitslag maar een nieuwe ronde met nieuwe kansen laten we uiteraard niet zomaar aan ons voorbij gaan. De contractonderhandelingen voor sponsorschap met spellenmaker Hasbro zijn in volle gang dus uiteraard gaan we ons best doen om een vier op een rij te halen evenals het gelijknamige spel van de eerder genoemde spellenmaker.