Deze zondag 21 januari waar heel Nederland zich voor storm Isha aan het voorbereiden was mochten we op precies het midden van de dag onze uitwedstrijd tegen LHV aantreden.
De thuiswedstrijd was bloedstollend spannend destijds in de Rijnsloot met maar 1 doelpunt verschil in ons voordeel dus het beloofde vandaag voor onze kanjers weer een spannend potje te worden.
Vorige week in de Rijnsloot speelde we goed positiespel en dat spel moesten we vandaag uiteraard voortzetten maar dan met de slordigheidjes eruit van het passen en vangen.
Vandaag de hulp van twee meiden uit de andere D vanwege absentie bij onszelf waardoor het oude team weer eens zoals oudsher compleet was.
Na wat kruip door sluip door gangen doorgekomen te zijn vonden we de kleedkamer en sporthal.
De tos verloren we maar als dat het enigste was dat we verloren vandaag tekende we daar uiteraard voor want we moesten onze borst vandaag nat maken om een goed resultaat neer te zetten.
De tegenstander koos uiteraard voor het uitnemen van de bal maar de eerste tegenaanval wisten we in de kiem te smoren.
Onze eerste tegenaanval resulteerde wel een doelpunt en dat is uiteraard erg lekker om zelf als eerste de nul op het scorebord te veranderen in een 1.
De eerste helft ging gelijk op en werd er een leuke pot handbal gespeeld, altijd fijn als de tegenstander ook wil handballen waardoor er een open wedstrijd ontstaat.
We wisten wederom deze editie weer mooie opgebouwde aanvallen te laten zien waarbij er mooie doelpunten werden gefabriceerd.
Wanneer we iets meer overzicht hadden gehad en vrije spelers in de voorhoede hadden bediend hadden we nog gevaarlijker kunnen worden.
In het eerste bedrijf kregen we overigens nog twee terechte strafworpen tegen waarvan er 1 keurig werd gestopt.
Uiteindelijk stond er een verdienstelijke 7-8 voorsprong in Cothens voordeel op het scorebord.
In de rust even de vizieren en scherpte terugbrengen bij onze dames was even nodig om deze wedstrijd tot een goed einde te brengen.

Wanneer we de laatste 20 minuutjes nog even zouden knallen dan moest het vandaag goedkomen. En hoe.
Bij het begin van de tweede helft mochten wij uiteraard de bal afgooien en wisten wij wel direct bij de eerste aanval ons visitekaartje af te geven aangezien de bal na 7 seconden al in het net van de tegenstander lag.
Voor het moraal is dat uiteraard altijd lekker.
We wisten onze taken de tweede helft nog beter uit te voeren en elkaar te vinden waardoor de productie van mooie aanvallen en dito doelpunten gestaag verder ging.
We hielden onze koppies er goed bij en dat bracht de nodige rust met zich mee.
Ook in het tweede bedrijf nog twee strafworpen maar waarvan er een was die we mee kregen en keurig afrondde, de tegen strafworp werd over gekeken en ook dat is uiteraard een kunst.
De tweede helft verliep lekker en gestaag liepen we uit tot een veilige marge van een paar doelpunten in ons voordeel waardoor we op een gegeven moment de wedstrijd gecontroleerd uit konden spelen.
Bij het eindsignaal stond er een verdienstelijke 11-16 op het Leusdens scorebord in Cothens voordeel en voor deze uitslag hadden we vooraf uiteraard graag voor willen tekenen.

Na het sportieve 1 op 1 afgroeten door de tegenstander konden onze meiden de denkbeeldige veren  van de coaches ontvangen want ze hadden geknokt voor wat ze waard waren vandaag met de winst in de pocket als beloning.
Afsluitend van dit wedstrijdverslag ook nog even een groot compliment voor onze jonge scheidsrechter van vandaag die zeer relaxed en koelbloedig de wedstrijd goed leidde en daarmee eveneens onze lof verdiende.
Zo konden we onze meegreisde supporters van vandaag ook belonen met de punten die mee werden genomen naar Cothen.

Volgende week zaterdag naar het vissersdorp waar HVBS onze volgende tegenstander is en het wordt wellicht eentonig maar ook deze potjes staan altijd garant voor spanning en sensatie. In de Rijnsloot werden de punten eerder dit seizoen met elkaar gedeeld in een wedstrijd met weinig doelpunten we gaan zien hoe we het er aldaar vanaf gaan brengen volgende week maar eerst weer een lekkere trainingsweek voor de boeg waar we onder bezielende leiding van het trainersgilde weer stapjes vooruit gaan zetten in onze sport.