Na een welverdiende pauze in ons lopende handbal zaalseizoen werd de competitie deze 14de januari in de Rijnsloot weer hervat.
Maar eigenlijk moeten we zeggen de tropische Rijnsloot, op de Maasboulevard in Rotterdam zat vroeger het zwembad Tropicana, ik denk dat die het in het verleden niet zo warm hebben gehad als bij ons vandaag op de Kersenakker in de Rijnsloot.
Buiten was het in ieder geval niet tropisch en was er helaas niet veel zon te zien. Je zal maar adviseur zijn voor zonnepanelen dan ben je ook redelijk zuur want de zon is de afgelopen tijd ver te zoeken, in onze provincie schijnt het zo te zijn dat in de tweede stad van de provincie (Amersfoort) het helemaal bar en boos is qua zonnige uren.
Maar zou vandaag het figuurlijke zonnetje dan voor onze D2 meiden wel gaan schijnen?
Deze (en de komende) wedstrijd(en) een interim coach daar een van de vaste in de lappenmand zit. We houden het wel nog steeds bij een M dus wat dat betreft blijven we consequent met M&M.
Als dat laatste sluikreclame is bij deze dan sorry.
Maar over tot de orde van de dag SDS 99 onze tegenstander van vandaag om 2024 af te trappen of beter gezegd gooien.

De heen wedstrijd was een spannende pot dus dat beloofde wat voor deze editie.
Tijdens ons bezoek aldaar gaven we helaas de winst in de laatste 15 seconden uit handen en konden we (weliswaar met opgeheven hoofd) met een gelijke stand Eenmes verlaten.
Onder leiding van onze goed fluitende scheidsrechter mocht
SDS de wedstrijd leven in blazen doordat ze de tos hadden gewonnen.
Direct al bij de eerste aanval van onze tegenstander werd er gescoord dus werden we direct al even met de neus op de feiten gedrukt.
We waren dus gewaarschuwd!
De periode erna ging het gelijk op en werd er van beide kanten ook leuke wedstrijd neergezet. Het scoreverloop ging op en neer dan stonden wij weer een doelpunt in marge voor en dan weer de tegenstander van vandaag dus in dat opzicht werd eveneens het publiek vandaag vermaakt.
We hadden een paar werkelijk waar mooie aanvallen ertussen zitten waarbij we het thuispubliek staand op de tribune kregen.
Ook waren we (eigenlijk nog te veel) zo nu en dan slordig met de ballen overspelen waardoor we onnodig balverlies leden en daarmee potentiële kansen verloren lieten gaan.
Met het rustsignaal hadden we een minimale voorsprong van 1 doelpunt verschil op het scorebord staan te weten 7-6. Op verzoek van de tegenstander werd de splinternieuwe bal die M&M net voor kerst tijdens ons Sintkerstnieuwjaar afsluitende 2023 feestje hadden gegeven omgeruild voor een andere bal, de bal werd te glad gevonden dus we gaan hem maar een paar keer gebruiken voor de training om het wat stroever te maken😉.
De wedstrijd lag dus nog volledig open, met de meiden besproken dat wanneer we onze taak zouden blijven uitvoeren het kwartje de goede kant op zou kunnen vallen vandaag en nog even de laatste twintig minuten alles geven.

En dat alles geven hebben we geweten.
Er werden prachtige aanvallen en dito afrondingen tentoongesteld in de tweede helft.
Het onnodige balverlies kwam helaas regelmatig nog wel terug dus daar moeten we tijdens de trainingen weer even aandacht aan besteden.
Lieverlee liepen we wel steeds verder uit op onze tegenstander van vandaag en konden we de wedstrijd volledig naar onze hand zetten.
Met nog een paar minuten te spelen hadden we onszelf beloond met een riante voorsprong die we niet meer weggaven en de overwinning terecht over de streep trokken.
Uiteindelijk stond er een verdienstelijke 17-11 in Cothens voordeel op het scorebord. Op het wedstrijdformulier een 17-12 geregistreerd dus ergens zit er een discrepantie maar dat mocht de pret voor de overwinning uiteraard niet drukken.
Trots op onze meiden hoe ze vandaag hebben gestreden, wanneer we dit weten vol te houden gaat het goedkomen in de tweede seizoenshelft daar zijn we van overtuigd.

Na de wedstrijd hoorde iemand in de kantine roepen dat er drie pauwen 🦚 op het buitenveld liepen.
En liepen er nu ook drie echte pauwen op het terrein van de Rijnsloot? nee dat waren de coaches en interim coach die erg trots op onze meiden waren. Op naar de volgende wedstrijd die volgende week in Leusden plaatsvindt tegen LHV. In de Rijnsloot was dat ook een spannende pot destijds die twee kanten op had kunnen vallen laten we hopen dat deze volgende week net zo spannend en leuk wordt.