Vandaag op deze gure zondagochtend waar we om 9.00 uur vertrokken naar de wijk Nieuwland in Amersfoort om tegen Fidelitas D1 aan te treden.
Op papier zou dit een leuke wedstrijd moeten worden daar ons inziens de ploegen aan elkaar gewaagd zijn.
Door absentie van een speler bij ons een speelster uit de andere D om toch nog 1 wissel mogelijkheid te hebben.

Vooraf nog even een korte terugblik naar de voorgaande wedstrijd waar we onze huid duur hadden verkocht. Wanneer we dit vandaag konden vertonen moest het zeker een goede wedstrijd worden waarin van alles mogelijk zou zijn.
De tos wonnen we wederom dit maal dus wat dat betreft maken we ook sprongen 😉.
We begonnen de wedstrijd erg slordig en lafjes waarbij we teveel en onnodig balverlies leden..
Dit werd genadeloos afgestraft en stonden binnen de kortste keren tegen een 4-0 achterstand te koekeloeren.
Het wordt wellicht een eentonige rode draad maar wederom jongens die het hele veld over dribbelen en geen oog hebben voor de medespelers. Wat dat betreft zijn wij blij dat onze meiden wel het echte handbal aangeleerd krijgen en we nog 1,5 seizoen even moeten doorbijten om van deze ergernis af te zijn.
We zochten nog naar de 30 seconden schotklok maar konden deze toch echt niet ontdekken in sporthal Nieuwland.

Na de 4-0 werden we in ene wakker en werd er secuurder gespeeld en dat worp zijn vruchten af want we trokken de stand snel gelijk.
Een tijdje ging het gelijk op maar in de laatste minuut van de eerste helft verzaakte we zelf te scoren en ging onze tegenstander er met de bal vandoor en die ronde de bal wel af.
Helaas dus in het eerste deel niet wakker genoeg en het gemis aan scherpte zowel in het veld als op het doel maakte we het onszelf onnodig moeilijk.
Bij rust stond er daardoor een 9-8 in het voordeel van die gelen op het scorebord.
In de tweede helft moesten we eigenlijk een tandje bijzetten en het spel van het laatste deel van de eerste helft voortzetten om vandaag de punten mee naar Cothen te kunnen nemen.
Helaas lukte dat niet goed genoeg en wisten we het tij niet goed te keren.
We waren helaas niet slim genoeg in de afronding na de keeperswissel bij de tegenstander en kregen zelf wederom wat dribbel doelpunten tegen.
Ook nog een vervelend moment dat een van onze spelers gepakt werd en zich blesseerde. Wanneer dan de klok niet even wordt stopgezet tijdens een blessure behandeling rijzen toch wel grote vraagtekens eerlijk gezegd maar zoals het wel bekende spreekwoord luidt: verbaas u niet verwonder u slechts was hier duidelijk van toepassing.

Uiteindelijk een 15-10 op het scorebord
Wanneer we de continuïteit in het getoonde spel tijdens het tweede deel van de eerste helft voor elkaar kunnen krijgen dan zijn we een lastig ploegje om tegen te handballen want technisch gezien gaat het iedere week een stukje beter en wanneer we over 1,5 seizoen verlost zijn van jongens als tegenstander dan kunnen onze toppers wekelijks floreren.
Complimenten dit keer voor de twee meiden die de wedstrijd keurig floten ondanks dat het denk ik voor ze zo nu en dan een pittige strijd was hebben ze goed hun vrouwtje gestaan.
Volgende week sluiten we 2023 af in de Rijnsloot waar Nijenrodes D2 ons bezoekt. Aansluitend een verlaat onderonsje met een Sint, einde jaar, nieuw jaar samenzijn met een leuk spel vol cadeaus. De pizzabakkers hebben er in ieder geval al zin in 🍕