Vandaag in de Rijnsloot alweer de vierde achtereenvolgende thuis wedstrijd waar Leidsche Rijn D3 onze tegenstander was.
Wederom een druk programma in de Rijnsloot vandaag waar zo’n beetje iedere leeftijdsgroep hun kunsten konden laten zien.
Onze meiden vandaag met de boodschap het veld ingestuurd om uit te voeren wat afgelopen donderdagavond tijdens de training tot in de treuren was uitgelegd met betrekking tot het positie spel hoe we moesten staan en het veld moesten benutten e.e.a. na de nederlaag vorige week zaterdag tegen Harderwijk.
Wanneer we dit zouden uitvoeren moest en zou het vandaag goed moeten komen.
Het begin was er door de tos te winnen.
In het begin van de wedstrijd ging het nog behoorlijk gelijk op en werd er links en rechts wat afwachtend en aftastend van beide kanten gespeeld. De 0-0 bleef dan ook erg lang op het bord staan maar toch was het onze tegenstander van vandaag die de gevreesde 0 van het bord kon weghalen door het eerste doelpunt te scoren.
Daarna verloren we helaas steeds verder de grip op de wedstrijd en liepen we al snel achter de feiten aan.
Het leek erop dat er een man met een hamer voorbij gelopen was want de spirit aan de kant van onze meiden was behoorlijk verdwenen.
Dat resulteerde in een achterstand van 2-9 bij rust.
Tijdens de pauze hadden we dus het nodige recht te zetten om de koppies weer fris en fruitig te krijgen om in het tweede bedrijf nog iets terug te kunnen doen.
Helaas konden we het tij in de tweede helft niet meer keren en bleven we achter de feiten aanlopen.
Zo nu en dan wisten we nog wel mooie dingen te laten zien en daar moeten we onze kracht dan maar vanuit putten.

Uiteindelijk verloren we deze wedstrijd terecht met 5-16 en konden we onze wonden gaan likken.
We hebben genoeg gezien voor stof tot nadenken en gaan daar uiteraard ook aan werken want we weten dat deze groep het kan.
Wellicht heeft het te maken met het belabberde weer buiten dat we net zoals het trieste weer niet onszelf zijn de laatste weken dus hopelijk gaat het in de natuur snel omslaan zodat onze kanjers dat ook weer kunnen doen want zoals het gezegde luidt achter de wolken schijnt altijd de zon en die gaat ongetwijfeld ook weer schijnen voor onze meiden van de D2.
Volgende week een nieuwe ronde met nieuwe kansen en nieuwe uitprobeersels wellicht kunnen we het lek dan dichten.