Deze elfde van de elfde waar binnen menigeen carnavalsvereniging in het land om 11.11 uur een nieuwe raad is gekozen en waar tijdens onze wedstrijd her en der kinderen langs de deuren liepen met hun lampionnetjes om Sint Maarten te vieren mochten wij aantreden tegen Harderwijk D1 in onze eigen vertrouwde Rijnsloot.
Zouden wij deze avond ook de bloemetjes buiten kunnen zetten?
De tweede avond wedstrijd op rij voor ons waar we vorige week enigszins ongelukkig gelijk speelde moesten we vanavond weer uitgaan van ons getoonde spel in die bewuste eerste helft.
Tijdens de warming up hadden we al gezien dat er een flinke boom in het doel stond dus de boodschap vooraf was duidelijk laag in de hoeken gooien.

De tegenstander van vanavond won de tos en koos uiteraard voor de bal.
De passie en handbal beleving die we in de warming up van onze meiden zagen kwam tijdens de wedstrijd helaas niet tot veel tot uiting.
Hier was eigenlijk geen schim van over.
We begonnen zwak aan de wedstrijd en zaten niet te dicht op de huid van onze tegenstander.
Hierdoor kregen ze veel te veel ruimte en konden ze het ons gemakkelijk moeilijk maken.
De ballen die wij op doel gooide waren voornamelijk een makkelijke prooi voor de boomlange keeper daar deze half hoog tot hoog werden gegooid.
We liepen achter de feiten aan en kregen in het eerste bedrijf vier doelpunten om ons oren waar we zelf gelukkig nog wel twee keer doel troffen.

In de rust moest dus het nodige bijgesteld worden om dit nog tot een goed einde te brengen want het vertoonde spel was eigenlijk Fortissimo D2 onwaardig.
We hadden er vertrouwen in wanneer we onze taken zouden uitvoeren we deze wedstrijd naar onze hand konden zetten.
De boodschap die voor de wedstrijd werd meegegeven om laag te gooien werd omgezet in hoog gooien zodat het tegenovergestelde in de praktijk uitgevoerd zou worden.
We begonnen goed door druk te zetten met als gevolg direct de aansluitingstreffer maar de eerst volgende tegenaanval trof helaas direct ook weer doel. Zo bleven we eigenlijk achter de feiten aanlopen waardoor we de grip op de wedstrijd steeds verder verloren.
In de tweede helft wisten we in ieder geval wel wat lager te schieten waardoor we wat meer doelpunten scoorde maar de tegenstander van vandaag was heel wat zuiverder in de afronding.
Al met al wisten we er nog 5 in het net te krijgen bij Harderwijk maar zij troffen nog 9 keer doel.
Uiteindelijk kwam er dus een verdiende 7-13 op het scorebord te staan.
Hierdoor moesten de groene leeuwinnen hun wonden likken maar hopelijk worden we daar alleen maar sterker van.

We kunnen wel stellen dat we een collectieve off-day hadden en ook die komen helaas voor.
Hopelijk hebben we hier weer van geleerd en is ons vizier volgende week wel weer scherp.
Helaas viel er dus vanavond op deze feestelijke dag uiteindelijk weinig te vieren voor ons.
Maar volgende week weer een nieuwe ronde met nieuwe kansen waar wederom in de Rijnsloot een wedstrijd wacht tegen Leidsche Rijn maar nu gewoon op de zondag en in de ochtend dus wanneer onze meiden tijdens het snaveltjes toe moment van meneer de Uil hun nestje opzoeken dan moet het vast wel weer goedkomen.