Vandaag op deze onstuimige zaterdagavond onze derde wedstrijd in de zaalcompetitie.
Met op bezoek onze gasten uit Spakenburg die hoogst waarschijnlijk dat onstuimige weer aan het IJsselmeer nog wat heftiger hadden.
Hopelijk konden we het in onze Rijnsloot het deze avond wat minder onstuimig maken dan buiten en evenals vorige week.
De muziekbox kon sinds tijden weer van stal meegenomen worden om voor de nodige wedstrijd vitamine te zorgen.
Zoals in het vorige verslag al even verwoord zijn onze historische wedstrijden tegen HVBS altijd gelijkwaardig dus we wisten wat ons te doen stond. Door een twijfelgeval qua blessure voor de zekerheid bij een ander D team een extra speler geleend.
We begonnen de wedstrijd voortvarend waarbij er goed rond gespeeld werd en de ruimtes goed werden gevonden.
Dat resulteerde in goede aanvallen met dito doelpunten.
De denkbeeldige V werd goed gehanteerd en daarbij zagen we ook dat onze meiden behoorlijk gevaarlijk werden.
Aan de andere kant werden de nodige ballen goed gepareerd.
Aan het eind van de eerste helft stond er in ieder geval een keurige 5-2 voorsprong voor onze groene heldinnen op het bord.

Wanneer we het spel van de eerste helft konden continueren dan moest het goedkomen deze avond.
Helaas liep het allemaal even anders.
We begonnen nog enigszins goed maar net zoals vorige week raakte we op een gegeven moment de kluts kwijt en daarom ook de controle over de wedstrijd.
Ballen werden van een te verre afstand gegooid op het doel waardoor we redelijk kansloos waren.
We leden regelmatig slordig balverlies waardoor we het onszelf onnodig moeilijk maakte.
HVBS wist stiekem aan wel de doelpunten mee te pikken waardoor dit potje nog behoorlijk spannend werd wat in de rust eigenlijk niet was voorspeld.
Het was in ieder geval de avond van de keepers die aan beide zijden het erg goed deden en hierdoor voor hun eigen ploegen de punten konden verdelen.
Uiteindelijk een verdiend gelijkspel waar wij de eerste helft met 5-2 wonnen zo won onze tegenstander van vandaag de tweede helft met 2-5 waardoor er uiteindelijk een 7-7 stand op het scorebord stond.
Overigens altijd leuk als een van de huis fotograven bardienst heeft en de camera mee heeft zodat er nog wat mooie foto’s met voeten zijn geschoten 😉.
Uiteindelijk denkt deze schrijver dat we onszelf uiteindelijk tekort hebben gedaan maar het is niet anders volgende week weer eens kans waar Harderwijk D1 wederom in de Rijnsloot om 18.30 uur onze tegenstander is.
Soms hoop je dat wedstrijden maar 1 helftje duren maar het pluspunt in deze dat we tot nu toe nog ongeslagen zijn in de zaalcompetitie.