De titel doet hopelijk al de aandacht trekken om dit stuk te lezen want dat verdient onze D2 ploeg zeker na het huzarenstukje wat ze deze zondag 29 oktober in de Rijnsloot hebben tentoongesteld.
Maar voordat we overgaan op de orde van de wedstrijd hebben we voorafgaand aan de wedstrijd ook onze sponsoren nog in het zonnetje gezet als tegenprestatie voor het mooie tenue en hoody’s die we hebben gekregen om weer netjes voor de dag te komen.
⁃ Bogaard tegels en sanitair
⁃ Kok fietsen Utrecht
⁃ Verkeersschool Noordam
⁃ Sign Today
⁃ Triomf tours
Bedankt we zijn heel blij met jullie als sponsor.
Dan de wedstrijd van vandaag waar LHV uit Leusden onze tegenstander was. Tot gisteren stonden we precies gelijk in de stand daar onze tegenstander van vandaag hun vorige wedstrijd eveneens met 12-12 gelijk hadden gespeeld tegen een reeds bekende tegenstander van ons namelijk Nijenrodes uit Breukelen. We wisten dat van laatst genoemde de teams gelijkwaardig waren dus moest dat vandaag ook een leuke pot worden en dat werd het dan ook.

Door een blessure aan onze zijde de hulp ingeschakeld van een ander D team daar we toch wel met minimaal 1 wissel de wedstrijden in moeten gaan.
De tos viel onze kant op waardoor we vertrouwd aan onze eigen zijde de wedstrijd aanvingen.
De eerste minuten ging de wedstrijd redelijk gelijk op waarbij de tegenstander van vandaag toch wel de iets betere kansen kreeg maar onze rots in de branding stond haar vrouwtje om de nodige ballen gelukkig goed te keren.
Aan de andere zijde waren wij wat ongelukkig met veel, herstel héél véél ballen op de paal, lat en net over.
Al met al bleef het een gelijkwaardige strijd die bij met rust een minimale achterstand aan onze zijde liet zien van 4-5.

Geen man overboord en de beide coaches waren overtuigd dat het wel eens de goede kant op kon gaan vallen deze dag.
Echter liepen we aan het begin van de tweede helft achter de feiten aan en kakte we wat in waardoor we het even heel moeilijk kregen.
Op een gegeven moment stonden we met 5-9 achter dus er was werk aan de winkel.
Maar de veerkracht in dit team is groot en dat bleek want de laatste 10 minuten ging het volledig los in de Rijnsloot en werden er nog even wat extra kolen op het vuur gegooid.
Met een stormloop lieten we onze tanden even zien en werd het ene na het andere doelpunt in het net van de tegenstander gegooid.
Met nog een paar minuten op de klok hadden we de achterstand omgedraaid in een 10-9 voorsprong. Het thuispubliek in de volle Rijnsloot ging nog even achter onze meiden staan waardoor de vleugels nog verder gespreid konden worden.
LHV kwam nog terug tot 10-10 maar de laatste aanval was voor ons en die werd keurig afgerond waardoor het kwartje vandaag onze kant opviel en dat was even nodig om het moraal van onze meiden (en die van de coaches 😉) op te krikken na een periode zonder winst.
De Rijnsloot trilde hierdoor op zijn vesten waarbij we naderhand nog een telefoontje kregen uit De Bilt vanaf het KNMI of het allemaal wel goed ging op de Kersenakker 29?
Maar zonder gekheid wat hebben onze meiden vandaag gestreden en wat zijn we als coaches trots als een pauw en met ons denk ik meerdere die deze wedstrijd hebben gezien.
Het had net zo goed de andere kant op kunnen vallen maar gelukkig hielden wij de puntjes vandaag in Cothen.
Na afloop gaven de smartwatches van de coaches een maximum aan van 128 om 130 en dat duurde nog een tijd tot na de wedstrijd dat deze weer gezakt waren maar dat was het allemaal waard.
En dan het tassen mysterie zal menigeen denken want zo begon de roman toch?

Dat heeft iets met nummer 12 te maken. Door een klein drukfoutje heeft onze kledingtas het nummer 12 evenals onze keepster. Laat onze E2 dat nu net ook een mooi nummer vinden en gedacht hebben laten we de D2 tas pakken voor onze kleding na afloop. Na onze wedstrijd speelde de C1 en laat daar ook een nummer 12 zijn. Onze meiden dachten wij moeten onze kleding in een grote tas 12 kwijt en aangezien de enigste grote tas met nummer 12 hoog en droog stond moest dat de tas zijn. Na afloop van de C wedstrijd was er dus een tas kwijt die inmiddels al ergens in Cothen in een wasmachine ruimte stond. Gelukkig hoefde onze speelster van de C niet in haar onderbroek naar huis😉.
Het tassen mysterie was gelukkig snel opgelost en Cothen is gelukkig niet dusdanig groot dat dit liters brandstof kostte om op te lossen.
Volgende week op 4 november om 1830 uur de eerste zaterdagavond wedstrijd wederom in de Rijnsloot waar HVBS D2 onze tegenstander is. Op basis van het verleden bieden ook deze wedstrijden de nodige spanning dus hopelijk zijn die smartwatches waar hierboven over geschreven werd niet verbonden met de plaatselijke huisartsen anders gaan die wellicht ook wel pro actief bellen.