Om maar met een tegeltjes wijsheid te beginnen deze week.
Na vorige week behoorlijk op de feiten gedrukt te zijn hoe het in de D er ook aan toe kan gaan hebben we afgelopen trainingsweek het geprobeerd ons spel over een andere boeg te gooien.
Ander positiespel waardoor we beter bemand of beter gezegd bevrouwd zijn tegen tegenaanvallen.
Met die instelling en opdracht gingen we vandaag van start.
En deze ronde was dit de D2 van BDC uit Soest.

In de historische Beukenhal mochten we deze zondagochtend vroeg aantreden. Een schril contrast met de nieuwe frisse hal iets verderop in zowat de achtertuin van paleis Soestdijk waar wijlen Prins Bernard vroeger niet vies was van de jacht op…. maar waren wij ook gretig naar de jacht op de winst vandaag?
De tos wonnen we in ieder geval dus die konden we alvast in ons zak steken.
De wedstrijd begon wat slapjes waarbij er over een weer niet meer dan wat speldenprikjes werden uitgedeeld. Toch was het onze tegenstander die de kansen die er waren het beste wist te benutten en liepen daardoor langzaam maar zeker uit.
Tijdens de eerste helft zaten er een aantal mooie doelpunten bij vanaf onze kant dus het zit zeker in onze mars om door de verdediging van onze tegenstander heen te komen. Toch was het BDC die met een minimale voorsprong het rustsignaal wist te bereiken met een voorsprong van 7-5.
In de rust hadden we dus het nodige bij te sturen door nog maar eens de uitgangspunten met elkaar te bespreken met de posities bij verdedigen en aanvallen tussen de oren te krijgen.
Vol goede moed gingen we daarom de tweede helft van start.
Helaas kwam het er vandaag niet uit en liepen we al snel achter de feiten aan doordat we de vrije ruimtes niet goed genoeg konden vinden en het spel te statisch was.
We wisten nog wel 6 doelpunten in het tweede bedrijf te maken maar onze tegenstander was duidelijk aan de betere hand met het afronden van de ballen op ons doel.
Helaas mocht het vandaag niet zo zijn. Overigens nog wel een compliment voor de uitstekend fluitende scheidsrechter die consequent en goed deze partij leidde. Wat dat betreft verdiend deze de welbekende pluim 🪶.
Onze tegenstander van vandaag wist er nog 10 bij te krijgen in de tweede helft dus uiteindelijk verloren we met 17-11 tijdens het ochtendje Soest.

In de zaalcompetitie komen we dit team wederom tegen dus wie weet is het geluk dan wat meer aan onze zijde.
Toch zijn we ervan overtuigd dat het tij zal gaan keren wanneer we de taken en afspraken consequent gaan uitvoeren.
En laten we met een andere tegeltjes spreuk eindigen, achter de wolken schijnt altijd de zon dus we gaan volgende week weer keihard ons best doen om de ingeslagen weg te verbeteren. Nog 1 wedstrijd te gaan in de veldcompetitie alvorens we voor het echie de zaal in gaan.
Volgende week is in de Rijnsloot de D1 van Wehave te gast die het mogen opnemen tegen onze meiden.