Hier en daar wat spanningskriebels in de buik, wat natuurlijk ook hartstikke logisch is. Dat hadden wij, Mariëlle en Manon stiekem ook.

We vertrokken om 9.00 uur richting Nieuwegein. Helaas konden Lise-Lotte en Sem niet mee, maar kregen we versterking van Lara uit de F2 en Benthe van de E1.
Nadat we allemaal het tenuetje aan hadden gedaan, begonnen we op het buitenveld aan de warming up. Alhoewel die niet per se nodig was, gezien de bloedhitte.

We zagen uit onze ooghoeken de tegenstander al aankomen. De reacties waren al: “Zo die zijn groot” en “Die zijn vast veel beter dan ons” aan ons als begeleiding de taak om een peptalk te geven. Die zat er in en na het oplopen kon Jill beginnen met het groeten van de tegenstander, de scheidsrechter en het publiek en na een oorverdovende yell kon de wedstrijd beginnen. We gingen goed van start maar kregen toch al snel de 1-0 om de oren. Helaas volgde er daarna nog meer ballen in het net achter Benthe. Maar gelukkig wist Lara er ook nog eentje te maken in de eerst helft, waardoor het in de rust 12-1 stond. Het was gewoon even wennen aan een groot veld, aan elkaar en de tegenstander was ook echt heel erg goed. Die hadden er al een jaartje E opzitten. Na een welverdiende rust begon de tweede helft. Loth heeft de keeperstaak van Benthe overgenomen en vol frisse moed gingen we er weer tegenaan. Winnen zat er niet meer in, maar nog 2 doelpunten maken was het doel. En dat lukte hoor, Noor en Emma wisten allebei nog te scoren. Helaas wist de tegenstander, ondanks de goede inzet van Loth, ook nog 8 keer de goal te vinden. Waardoor de eindstand op 20-3 staat.

Wij zijn wel onwijs trots op deze toppers, we leerden al veel meer vrij lopen en weten hoe zo’n wedstrijd in de E gaat. Maar het belangrijkste is dat alle koppies omhoog bleven! Komende week gaan we gewoon weer lekker oefenen tijdens de trainingen.

Volgende week mogen we thuis spelen en hebben we geen last van de hete zon want dan spelen we in de zaal tegen Leidsche Rijn E2. Hopelijk zijn we dan als team compleet en gaan we er weer tegen aan. GO, GO, Fortissimo!