Vandaag op deze zonnige zondag 1 oktober kregen we in de Rijnsloot bezoek uit Weesp waar Wehave huisvest.
Vooraf hadden we via andere clubs al te horen gekregen wat ons vandaag te wachten stond.
We hadden onze meiden dus vooraf geestelijk voorbereid. Iedereen even de tandjes laten zien want dat we erin moesten bijten vandaag dat was een gegeven feit.
Dankzij een oplettende/ attente moeder onze scheidsrechters van vandaag nog even in het zonnetje gezet met een lekkere doos chocolade aangezien het de week van de scheidsrechter is.
Geniet van jullie chocolaatjes meiden jullie verdienen ze na een puike wedstrijd te hebben gefloten.
Na het groeten waarbij we de tos verloren kon de wedstrijd beginnen.
De eerste 5 minuten deden we onze taak perfect uitvoeren maar helaas waren het de gasten van vandaag die uiteindelijk de score wisten te openen.

In het vervolg van de eerste helft bleven we ons strijdplan redelijk volgen maar langzaam kreeg het plan zijn haarscheurtjes.
Met een keeper aan de andere kant die moest bukken om niet zijn hoofd tegen de lat te stoten waren we in het begin niet handig met de afronding door half hoog en hoge ballen te gooien. Dat waren makkelijke prooien, een aantal overige aanvallen die laag geschoten werden troffen wel doel.
Door de ontstane haarscheurtjes werd het uiteindelijk aan onze zijde prijsschieten en kregen we 16 doelpunten in het eerste bedrijf om de oren.

Zelf wisten we 5 doelpunten in het net te krijgen wat op zich al best knap was.
In de rust hadden we dus nog het een en ander met de meiden te bespreken om een poging te wagen de hiervoor beschreven haarscheurtjes te bestrijden.

Het is dat we geen stukadoorsbedrijf in onze sponsor gelederen hebben want dan hadden we wat goudband stuc goed kunnen gebruiken.
De tweede helft lukte het ons helaas niet meer om een collectief blok neer te zetten.
Zo nu en dan nog wel een opvlieger waarbij de tanden er door onze meiden werden ingezet om het de jongens uit Weesp lastig te maken.

Uiteindelijk hebben we gevochten voor wat we waard waren en mogen we trots zijn op de groep meiden dat ze grotendeels bleven doorstrijden tegen een op voorhand bekend resultaat.
Ik denk echter wel dat onze bond zichzelf eens achter de oren moet gaan krabben om tot de C met gemengde teams wedstrijden te laten spelen in ons geval vandaag met bijna alleen jongens.
Zo is er geen oneerlijke strijd, verliezen is niet erg en hoort erbij maar de manier waarop is om vraagtekens bij te zetten.

Lijkt mij dat clubs best wat verder willen reizen om meisjes tegen meisjes, jongens tegen jongens en gemengde teams tegen gemengde te laten spelen.
Nu even twee weken rust aangezien de veldcompetitie achter de rug is. De geleerde lessen van de afgelopen 4 wedstrijden nemen we zeker mee en gaan we toepassen in de zaalcompetitie.
Over twee weken wacht SDS in Eemnes waar we de eerste wedstrijd gaan spelen in de zaalcompetitie.