Vandaag mochten op deze donkere bewolkte zondag middag naar de Vinex van Utrecht om tegen de D2 van Leidsche Rijn te spelen.
In Leidsche Rijn spelen ze hun buiten wedstrijden nog op asfalt dus de uitgangspunten waren wat ons betreft niet optimaal.
Het veld was overigens enigszins nog bespeelbaar na de regenachtige zondagmorgen. Doordeweeks zal deze schrijvende reporter het over het zwarte goud hebben maar in de weekenden
wanneer onze meiden op dit bitumen steen en vulstof mengseltje staan is dit goedje verre van goud😉.
We begonnen in ieder geval positief met het winnen van de tos maar daarna hadden we het in deze wedstrijd volledig voor het nakijken.
En wat dat betreft een schril contrast met de vorige week gespeelde wedstrijd waarbij we voor een eerste D wedstrijd goed ons vrouwtje stonden. Nu was onze tegenstander van vandaag fysiek een stuk verder dan ons maar ook dat is een les die we in onze D ervaring kunnen meenemen naar de toekomst.
De eerste helft was het beeld eentonig de weinige kansen die we kregen werden vanaf een te grote afstand op de keepster van de tegenstander gegooid waardoor we geen schijn van kans hadden.
Het hielp eveneens ook niet mee dat er direct met 6 spelers van de tegenstander op de cirkel werd verdedigd wat volgens de bondsuitgangspunten niet mag maar mag uiteraard niet van invloed zijn op ons eigen spel.
Met rust stonden we daardoor tegen een verdiende 7-0 achterstand aan te hikken.
De tweede helft wisten we iets beter van ons af te bijten en hebben uiteindelijk nog 6 doelpunten weten te maken echter kregen we er dit deel helaas ook 21 om de oren waardoor er een eindstand van 28-6 bij het eindsignaal stond.
Laten we het erop houden dat we een paar lessen wijzer zijn geworden deze editie en dat we deze wedstrijd snel vergeten om volgende week weer sterker voor de dag te komen.
Volgende week gelukkig weer binnen dus we hebben geen last van de weersomstandigheden. We reizen dan op de vroege zondagochtend nog voor de kerkklokken uit vanaf de Rijnsloot richting Soest waar BDC D2 onze tegenstander is.