Titel: De kop bij de D2 is eraf
Op de tweede achtervolgende dag dat het in Nederland 30 graden plus is en het nog nooit eerder zo warm was op 10 september mochten we met de D2 vandaag ons seizoen 2023/2024 aftrappen.
Een nieuwe samenstelling van het team waarmee we dit jaar ons best gaan doen om vooral plezier te hebben met ons cluppie meiden.
Spik en span met nieuwe tenues en hoody’s die we vanuit onze sponsoren hebben gekregen bedankt
⁃ Bogaard tegels en Sanitair
⁃ Kok Fietsen Utrecht
⁃ Verkeersschool Noordam
⁃ Triomf tours
⁃ Sign today
Dat jullie ons hebben gesponsord de meiden en begeleiders zijn er erg blij mee.
Een vol ochtendprogramma in de Rijnsloot vandaag.
Na het omkleden in ons mooie nieuwe kloffie even persoonlijke foto’s voor de spelerspassen en voor de wedstrijd een nieuwe teamfoto Claudia bedankt voor het schieten van de plaatjes op de gevoelige plaat. In een zinderend hete kantine deden we vandaag in het hoekje waar we afgelopen seizoen nog ons tweede kampioenschap vierde onze wedstrijd bespreking.
Zou het vandaag ook zinderende wedstrijd worden?
Vandaag was Nijenrodes D2 de tegenstander die het tegen de D2 formatie van de groene leeuwinnen mocht opnemen.

Nadat we de mensen in Hawaï kleding onder hun parasols geruimd hadden in de zaal konden we na een zeer korte warming up in de benen aanvangen met de wedstrijd.
De tos verloren we waarbij onze tegenstander van vandaag voor de bal koos.
In het begin was het even zoeken want de E was toch even andere koek.
Nadat we onze eerste tegendoelpunten voor de kiezen hadden gekregen hadden we op een gegeven moment de slag te pakken dat we er een mooie en spannende pot van konden maken. We wisten goed terug te komen in de wedstrijd en hadden een paar keer pech in de afronding maar al met al stond er een acceptabele tussenstand van 8-9 in Breukelens voordeel op het scorebord.
Wanneer we wat korter op de dekking zouden zitten moest het goedkomen.
De tweede helft gingen we dan ook voortvarend van start waarbij we snel de achterstand hadden weggepoetst in een kleine voorsprong.

De wedstrijd ging goed over en weer en was spannend om te zien met mooie aanvallen van beide kanten.
Het publiek in de warme Rijnsloot werd in ieder geval getrakteerd op snel en leuk spel.
Helaas voor ons hielden we de voorsprong niet vol en kwam onze tegenstander langszij en stoomde door tot twee doelpunten verschil op onze groenen.
De eindstand kwam daarmee op 17-19 waar een gelijkspel vandaag meer dan terecht had geweest.
Al met al konden we wel met opgeheven hoofd het veld aflopen want we hebben vandaag goed ons best gedaan en voor een eerste wedstrijd in de D ging het eigenlijk best goed.
Een ding is zeker als we zo blijven doorgaan en wat meer in beweging blijven door wat slimmer te spelen gaan we in ieder geval een leuk seizoen tegemoet.
Volgende week op het asfalt in Vleuten waar zondagmiddag de D2 van Leidsche Rijn op ons wacht.
Meiden goed gespeeld en we zijn trots op het getoonde spel.

Ps. De Rabo club support is weer van start gegaan stemmen op Fortissimo wordt uiteraard gewaardeerd dit kan op:

Dank namens iedereen uit het Fort