Vandaag de laatste competitie in het buiten programma waarbij we (gelukkig) in de zaal mochten spelen. Nog voor de Cothense kerkklokken uit vertrokken we vanochtend om 8.15 uur van het thuishonk. Onderweg nog een wegafsluiting die roet in ons toch al krappe opstart ritueel.
Kruip door sluipdoor via een sportschool en sporthal in aanbouw vonden we onze splinternieuwe hal waar we onze laatste kunsten voor dit seizoen mochten tentoonstellen.
Na het winnen van de tos gingen we stipt om 9.15 uur onze wedstrijd van start met de slaap nog in de ogen was het begin van de wedstrijd erg matig van beide kanten en gebeurde er eigenlijk niet erg veel en werd er niet erg bewogen waardoor de nodige oppeppers teweeg gebracht moesten worden.
Langzamerhand werd er zo nu en dan gescoord de tussentijdse time out werd abuis vergeten maar ingezet met nog 5 minuten op de klok dus niet alleen wij maar ook de wedstrijdtafel had moeite met het vroege zondagse aanvangstijdstip. Na 20 minuten keken we tegen een 5-3 achterstand aan dus feitelijk was er (nog) niets verloren.

Tijdens de rust alleen maar gehamerd op bewegen en blijven bewegen want dat was deze wedstrijd de enige manier om het potje om te draaien in ons voordeel aangezien we echt niet de mindere waren ten opzichte van onze tegenstander van vandaag maar dan moest er wel ruimte komen.
Zo nu en dan werd dit uitgevoerd en werden we gevaarlijker dan de eerste helft voor het doel van de tegenstander en vlogen de ballen er ook in, echter vielen we helaas ook een paar keer terug waardoor de druk op de tegenstander weg was en we achter de feiten aan bleven lopen.
Uiteindelijk verloren we deze wedstrijd met 12-9.

Dat betekende dus dat we alle vier de wedstrijden in het buitenseizoen verloren maar wel in de sterkste poule en om nu te zeggen dat we iedere wedstrijd kansloos waren dat zeker niet. Met een beetje meer geluk en iets meer scherpte hadden we in de afgelopen vier wedstrijden echt punten kunnen pakken maar het geluk was niet aan onze zijde in deze nacompetitie. Is dat erg? Nee uiteraard niet want ook hier worden onze kanjers alleen maar beter van.
Dat brengt ons wel tot het einde van competitie en is het ook mooi geweest met een tweede kampioenschap op rij.
Supporters weer bedankt voor jullie onvoorwaardelijke steun naar onze meiden dit seizoen het is altijd fijn om betrokken ouders / grootouders en andere belangstellenden te hebben die ons overal achterna reizen om onze kanjers aan te moedigen. Sponsoren bedankt voor wederom een seizoen dat we in de kleding hebben kunnen spelen die de meiden vorig jaar tot hun beschikking kregen. Ik denk dat we jullie bedrijfsnamen hoog in het vaandel hebben weten te houden door wederom kampioen te worden in de zaalcompetitie. De kleding zal nu hopelijk naar een volgend team gaan aangezien de shirts bij de meeste meiden van ons croptops zijn geworden😉.

Binnenkort nog een gezamenlijk team uitje en wellicht nog een beach toernooi voor de eigen jeugd onderling en dan is seizoen 2022/2023 echt ten einde gekomen. Dan gaan we ons opmaken voor een hopelijk zonnige zomer en na de zomer ziet onze ploeg door wat wisselingen er anders uit. Na de vakantie gaan we ons allemaal in ieder geval opmaken voor een nieuw avontuur in de D een extra speler in het veld en geen doel verkleiners meer we zijn erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ook deze redacteur neemt even een zomerstop maar zal de draad uiteraard in het nieuwe seizoen weer oppakken. Iedereen een goede zomer gewenst.