Vandaag op de dag na weer 4 fantastische kampdagen in Vierhouten de streekderby tegen Houten E1.
Het verzoek een tijd terug al bij de wedstrijd secretaris ingediend om de wedstrijd van 10 uur ‘s ochtends naar de middag te verplaatsen zodat onze meiden uit konden slapen (en hun leiders ook😉) aangezien we uit letterlijk genomen ervaring weten dat Fortissimo kampdagen een aanslag zijn op het gestel.
Gelukkig kon het jongens E1 team van Houten daarin mee zodat we er hopelijk nog enigszins een mooie pot van gingen maken.

We verloren de tos maar als dat alles was hadden we ervoor getekend. Helaas liep het anders vandaag.
De eerste 5 minuten gingen we voortvarend van start, eerlijk gezegd verassend goed van start en hadden we ondanks de hierboven beschreven omstandigheden de wedstrijd onder controle waarbij we met een paar doelpunten marge voorstonden. Ik denk echter wel dat dit het laatste adrenaline kruid was van de overlevingsmodus want daarna zakte we naar verwachting steeds ietsjes verder terug in focus op het veld.
Maar ondanks dat de kaarsjes steeds verder doofde lieten onze meiden toch een aantal keer hun veerkracht zien door mooie doelpunten te fabriceren waarbij het publiek de handjes extra konden warmen in de toch al warme Rijnsloot. Al met al stond er een nog respectabele achterstand op het scorebord van 10-15.

In de tweede helft werden de koppies van onze kanjers alleen maar roder en was de vermoeidheid af te lezen maar konden we ons toch nog aardig verzetten tegen onze tegenstander van vandaag door te blijven strijden en dat alleen al maakt voor ons dat we in ieder geval de mentale winnaar waren van vandaag. Want ga er maar aan staan om als 10 of 11 jarige 3 volle dagen van ‘s ochtends vroeg tot ‘s nachts in de weer te zijn in de bossen op de Veluwe met weinig, herstel heel weinig slaap en dan toch nog een aardige pot handbal tentoon te stellen. Dat verdiend alleen al de nodige respect en we hadden daar de afgelopen dagen ook niet voor willen missen.
Uiteindelijk verloren we terecht met 22-27 de wedstrijd maar dat is alleen nog maar voor de statistieken. Nog een wedstrijd te gaan als E team en wel over twee weken waar we op zondag 4 juni voor dag en dauw uit Cothen moeten vertrekken om het seizoen in Soest af te sluiten tegen BDC.

Dan gaan we ons opmaken voor een welverdiende vakantie waarin we onze mooie momenten van het zaal seizoen nog eens de revue kunnen laten passeren waar we gestreden hebben als collectief met als resultaat de nummer 1 van de poule. Na de zomer verder als D met nieuwe regels en niet meer een verkleind doel. Hopelijk werkt dat in ons voordeel want het hout onder de lat klapperde vandaag weer de nodige keren.
En wat kamp betreft volgend seizoen zal het ons wederom niet weerhouden om te gaan wanneer we daags erop weer een wedstrijd hebben.