Starten met een nieuw seizoen na promotie is altijd spannend; wat gaat die klasse hoger brengen? Betere tegenstanders, nóg hoger tempo, nóg beter samenwerken, nóg sneller schakelen en vooral nóg meer genieten met zijn allen!

Dat hebben we gedaan dit seizoen!! Als nieuwkomer in de eerste klasse hebben we maar liefst 6 van de totaal 18 wedstrijden winnend afgesloten, 2 liepen uit op een gelijkspel en 10 wedstrijden werden verloren. Grootste nederlaag was 35-19 tegen de uiteindelijke kampioen dit seizoen U.S. DS2 en grootste overwinning was 25-11 thuis tegen RKDES DS1. In totaal werden 379 doelpunten gescoord; het op 4 na-hoogste aantal in de poule. Tegendoelpunten waren er ook, 410. Twee clubs kregen meer doelpunten tegen.

Al met al was het een prima seizoen waarin wij met zijn allen hebben genoten en trots mogen zijn op onze mooie 7e eindplaats in de poule. Dat biedt vele kansen voor komend seizoen!

Helaas hebben we ook te maken gehad met wat minder leuke momenten. Een hiervan is de zware knieblessure van Joyce van Rooijen; zij wordt binnenkort geopereerd en met een herstel van minimaal 6-9 maanden zal voor haar handballen in het komende seizoen waarschijnlijk te snel komen. Wij wensen haar succes met de operatie en een heel voorspoedig herstel en revalidatie!

Ook hebben we op 19 maart, tijdens onze laatste thuiswedstrijd, afscheid genomen van een van onze speelsters. Kim Hofman heeft begin dit seizoen aangegeven dat dit haar laatste seizoen is in de wedstrijdsport en dus ook bij Dames 2.

Vanaf het moment dat Kim kon lopen maakte handbal een groot deel van haar leven uit en met pijn en moeite is de beslissing dan ook genomen om te stoppen. Meer rust voor haarzelf en haar gezin zijn belangrijke redenen. Als een van ‘de oudjes’ binnen Dames 2 maakte je het de jonkies op het veld altijd nog flink lastig! Kim, nogmaals heel veel dank voor alles afgelopen jaren en we gaan je missen!!

Als mooie afsluiting van dit seizoen zijn we vorig weekend met zijn allen op teamweekend geweest en afgelopen donderdag hebben we onszelf omgedoopt tot waterpoloërs tijdens een clinic door DeLinge/PCG.

Wij hopen iedereen weer te zien bij de start van het nieuwe seizoen ‘23/’24 ergens in het najaar van 2023. Komende weken trainen we zeker nog door en gaan we vast wel actief zijn op de Cothense zandgronden als beachhandballers. Fijne zomer allemaal en tot snel!!!