Op deze gure 16 april mochten we onze eerste buitencompetitie wedstrijd weer spelen in de polder van de Vinexlocatie van de mooiste (en vier na grootste) stad van het land.
De beide coaches waren het na afloop met elkaar eens dat de zaalcompetitie voortaan wel van september t/m juni mag duren ipv oktober t/m maart.
Kledingstukken van de werkgever van een van de coaches kwam ook nog te pas voor meegereisd publiek dus wat dat betreft geeft dat toch weer een goed gevoel om zo sponsors tijdelijk te kunnen sponsoren met een warm gevoel maar wel frappant was dat vele aanwezigen dachten dat er aan het asfalt gewerkt zou worden deze dag.
Bij aankomst in Leidsche Rijn waren onze kanjers van de E3 het veld al aan het drooglopen voor onze meiden want ZOAB (Zeer Open Asfalt Beton nu we toch in een wegenbouw verhaal zitten) kennen ze (nog) niet in de nieuwbouw van Utrecht.

Leidsche Rijn E1 dus onze tegenstander van vandaag dus in winterse omstandigheden. Voor de wedstrijd de meiden onze laatste herinnering aan dit buitenveld meegegeven waar we toen (in zeer hete omstandigheden) behoorlijk klop kregen dus het motto van vandaag was snel overspelen om zo de wedstrijd naar onze hand te zetten.
De tos wonnen we dus om stipt 10.30 uur begonnen we deze wedstrijd. Al snel werd duidelijk dat het een lastig potje ging worden met ballen die uit handen glipten en lastig lopen op het glibberige asfalt. We speelde wel vlot en zuiver over in het begin en dat bracht de nodige mooie aanvallen teweeg. Echter kwamen we wel al vlot achter dus we liepen in het begin achter de feiten aan.
Onze keepster en een van de hoekspeelsters hadden nog wat last van het confetti in het haar van het verjaardagsfeest de dag ervoor en waren in het eerste bedrijf nog niet vooruit te branden dus dat hielp ook niet mee. We mistte ook behoorlijk wat kansen (mede ook door puik keeperswerk bij de tegenstander) dus was het een lastige exercitie dit keer.

Al met al stond er na 20 minuten spelen een op dat moment verdiende achterstand van 6-3 op het scorebord.
De tweede helft moest er dus uit een ander vaatje worden getapt.
Onze meiden meegegeven dat in de periodes dat ze het samenspelen goed uitvoerde we de betere van het veld waren dus dat, dat het motto voor de tweede helft moest zijn.
En zo geschiedde de eerste 10 minuten waren duidelijk voor ons en kwamen we ook knap op gelijke hoogte door loep zuivere en harde kanonskogels waar menig cavalerie soldaat jaloers op zou zijn.
Uiteindelijk mocht het helaas niet baten aangezien we met een doelpunt verschil de wedstrijd verloren. Er waren helaas wat discutabele momenten o.a. één waarvan onze meiden heilig overtuigd waren dat er een zuiver doelpunt werd afgekeurd, helaas (en wellicht maar goed ook) beschikken we niet over doellijn technologie dus in dat geval hebben we geleerd dat de scheidsrechter altijd gelijk heeft dus in dit geval ook😉. Aan de andere kant weten we ook weer eens wat verliezen is. In de optiek van deze schrijvende coach waren we niets minder dan onze tegenstander van vandaag dus we konden met opgeheven hoofd de Vinex van Utrecht weer verlaten. Nu een tijdje geen wedstrijden i.v.m. met de meivakantie een ding scheelt het kan het weerbeeld theoretisch gezien alleen maar gunstiger worden want in mei leggen alle vogels etc etc.

14 mei mogen we in ieder geval weer afreizen richting het dorp tussen het Amsterdam Rijnkanaal en de rivier de Vecht. We passeren dan in ieder geval een brug over het kanaal die door de tijdelijke extra sponsor van vandaag onder handen is genomen dus zo zie je maar dat toeval eigenlijk niet bestaat.