26 maart 2023 op de dag dat cabaretier, Nederlands zanger en tv presentator Paul de Leeuw 61 kaarsjes mag uitblazen op zijn verjaardagstaart mochten wij in de Rijnsloot aantreden tegen Shot E1# uit IJsselstein.
Het is eveneens de week dat het sterrenbeeld Ram op de deur klopte, nu hebben wij sowieso een paar echte rammen (of zoals ze zelf zeggen schapen) in het team maar in zijn totaliteit kunnen we als geheel team de bal er ook aardig inRAMMEN.
De wedstrijd voorbereiding begon al thuis deze dag tijdens het nuttigen van een croissant van het zondagse ontbijt met de vraag van onze sluitpost:
Kevin 2 speelt toch bij Shot? hard gooien maar alles over? Nu weet ik eigenlijk de echte naam van onze tegenstander van vandaag niet (de insiders onder ons weten dat wij in Cothen wel een echte Kevin hebben die heel hard gooit maar bijna alles over gooit😉) maar waarschuwde haar dat hij een half jaar heeft kunnen oefenen en dat bleek.

Met het feestgedruis nog vers in het geheugen van vorige week waar we nog samen met de heren 1 op de kar door het dorp trokken was het vandaag de laatste zaalcompetitie wedstrijd van het nu al fantastische seizoen 2022-2023.
Onze meiden vonden het wel jammer dat ze niet op de limonade waren gevraagd bij Iris Meerts (onze burgemeester) want twee opvolgende jaren kampioen was er toch wel een om bij stil te staan.
Wie weet leest Iris dit wel en worden we alsnog uitgenodigd 😉.
Vandaag dus in onze eigen arena (alhoewel ik liever Galgenwaard schrijf) het laatste kunstje voor dit zaalseizoen de druk was door het goede resultaat van vorige week eraf dus we konden vrij spelen. Onze kanjers van de E2 zaten in ons voorprogramma en lieten even zien hoe je moest winnen tegen Nieuwegein maar gingen er vandaag dan helemaal geen punten mee richting het netnummer 030-6?
Wederom vandaag een scheidsrechter van dames 1 deze editie die het evenals haar voorgangers weer uitmuntend deed.

We begonnen de wedstrijd met een volle bezetting vandaag waarbij we aan de voorkant de meiden meegaven te genieten van het spel aangezien de schaal al in de kontzak zat.
Wonder boven wonder wonnen we weer de tos, dus we begonnen deze wedstrijd met de bal uit.
De score mochten we ook nog eens openen dus het ging voor de wind.
Helaas ging het niet vlekkeloos bij een van onze teamleden die met een ongelukkige stap haar voet blesseerde en tot ieders verdriet de rest van de wedstrijd niet meer kon meedoen.
Hopelijk valt de schade mee.

Van volle bak naar 1 wissel dus het vooraf bedachte tactisch plan kon naar de Maan.
Maar ook deze domper werd goed opgepakt want wat wisselingen in posities werden feilloos opgepakt en brachten mooie aanvallen en werkelijk waar schitterende doelpunten teweeg.
De een was wellicht wel mooier dan de ander.
Shot kon uiteraard ook nog wel wat terugdoen maar de eerste helft waren onze groene leeuwinnen oppermachtig en wisten ze een verdiende voorsprong van 11-5 op het bord in de Rijnsloot neer te zetten.
In de tweede helft met wat schipperen in de posities zo nu en dan bleef het goede spel gehandhaafd en werden er wederom prachtige doelpunten gemaakt.
Maar dan Kevin, daarbij werd het noodlot getart toen hij de zoveelste hard overgooide en onze sluitpost zei jammer te hoog…….

Dat had ze niet moeten zeggen……….😂
Want Kevin dacht wacht jij maar en werkelijk waar die kanonskogels gingen vanaf dat moment zo hard in het doel dat het net er bijna kapot van ging.
Maar aan de andere kant van het veld gingen de ballen ook gestaag het doel in dus we zijn geen moment in de gevarenzone geweest.
Uiteindelijk stond er een verdienstelijke en terechte uitslag van 25-12 op het scorebord in Cothens voordeel.

Na afloop hoorde ik Kevin nog in de gang van de kleedkamers zeggen tegen onze meiden, goed gespeeld meiden en dat vond ik uiteraard wel tof om te horen en dat heet uiteraard sportiviteit.

Vanuit de club werden de meiden na afloop nog even in het zonnetje gezet met een presentje om iets leuks van te kopen voor de bewezen diensten aangezien ze de club wederom op de kaart hebben weten te zetten met het kampioenschap. De plaatselijke middenstand is daar uiteraard ook weer blij mee.

Ook nog even terugkomend op dat sterrenbeeld Ram. De eigenschappen van een Ram zijn onder andere: daadkracht, vurigheid, zelfverzekerdheid, strijdlustigheid en wil overal voor gaan.
Ik sluit me helemaal aan dat wij deze eigenschappen binnen ons team bij eenieder hebben.
In de kantine werd achteraf nog gevraagd of we als coaches tevreden waren met het afgelopen seizoen. Gekscherend zeiden we kan altijd beter maar uiteraard zijn wij tevreden en vooral trots op deze groep meiden want maar 1 x verliezen in de competitie en dat ook nog eens maar met 1 doelpunt verschil (wetende dat we vlak voor tijd ook nog eens voor stonden met een kleine marge) maakt dat dit seizoen er weer eentje is om in te lijsten met een lach en af en toe een traan van geluk maar ook wel eens verdriet.
We gaan ons opmaken voor het toetje van dit seizoen met nog vier wedstrijden te gaan op voornamelijk de asfaltvelden van de regio en dan op naar de D. Kleintjes worden groot………..

Iedereen bedankt voor dit mooie seizoen.