2 op een rij vorig jaar in de D al kampioen en nu in het eerste jaar als C idem dito.

Een geweldige prestatie waar we als jeugdbestuur, bestuur en als club uiteraard trots op zijn.

Maar hoe hebben jullie dit bereikt:
2x 2 uur in de week op maandag en donderdag hard trainen werpt duidelijk zijn vruchten af.
Ook had Peter een keer een lumineus idee om jullie wat weerstand te bieden door met een touw eenieder tegen te houden, de striemen zijn pas een week uit mijn handen verdwenen.

Op de dinsdagen doen vele van jullie ook nog eens mee met de trainingen van Ronald met Lisa aan zijn zijde om jullie nog extra fijne kneepjes van het handbal vak te leren.

En dit alles zien we terug in jullie resultaten.

Want in de competitie ging het voornamelijk voortvarend van de 12 wedstrijden maar 2 keer verloren en de rest gewonnen en hoe want de uitslagen die ik dan zag voorbij komen in de handbal app na afloop van jullie wedstrijden deden mijn ogen rollen:

Met monsterscores zoals 25-3 thuis tegen Voice, 9-26 uit tegen HVBS, thuis tegen Voice 25-3.
Aalsmeer uit ging niet zo lekker aangezien daar de punten niet mee naar Cothen werden genomen maar dat varkentje werd hier thuis in de Rijnsloot even gewassen met een revanche op de heen partij.

VOS uit was ook een (extra) partij die niet tot winst leidde, maar wie verzint dat ook om 9.40 uur in Zwanenburg spelen op een zondagochtend!! Ik heb zo’n bruin vermoeden dat dit een bewustje was.

Het was ook wel een beetje een gekke poule waar jullie inzitten want halverwege kwamen er in ene een aantal teams uit het niets bij waardoor niet iedere wedstrijd dubbel is gespeeld maar dat mag de pret van vandaag uiteraard niet drukken.

Ik heb in rijmvorm geschreven over jullie prestaties
Want dit kampioenschap verdient de nodige ovaties

Met Peter als trainer aan het roer
Hebben jullie je vrouwtje afgelopen seizoen goed doorstaan en dat is best stoer

Met Tessa als sluitpost op het doel
Hield ze de nodige ballen tegen en bleef haar hoofd koel

Met Isa in het veld
Werd nodig tegenstander behoorlijk gekweld

Dan Evy met haar keiharde schoten
Ben je een van de talenten uit ons dorpje Cothen

Met Aimy in onze gelederen
Moest de tegenstander oppassen dat ze zich niet lieten vernederen

Sterre zit nu helaas wel in de lappenmand
Maar had de nodige wedstrijden in de competitie de bovenhand

Suze haar strakke acties die brengt ze zelfs met Floor en Anouk over op diverse peuters op de Wijkse spelen
Waarmee ze de harten van deze kinderen stelen

Eva voelt zich in dit team heel goed thuis en staat altijd paraat op haar positie
Dat kan ook niet anders met zo’n goede conditie

Anouk begon nog als mede keepster deze competitie vol goede moed als sluitpost
Maar bij nader inzien vond ze een plek in het veld toch een beter idee waar ze nu de nodige problemen oplost

Amber met haar snelheid die sneller is dan het licht, is ze zo aan de andere kant van de zaal
En daarmee zet ze haar directe tegenspeelster bijna altijd mee voor paal

De altijd vrolijke Floor moest helaas ook een deel missen van de afgelopen wedstrijden
Maar de wedstrijden die ze wel speelde deed ze met haar smile de tegenstanders afleiden.

Ook Bianca was consequent van de partij om de meiden te begeleiden en Peter te ondersteunen
Het gaat haar wel te ver om het haar van de meiden na afloop van het douchen te moeten föhnen.

Tot slot Peter als trainer die er voor gaat met hart en ziel en met de nodige tactische ideeën
Zorgt ervoor dat zijn teams inmiddels eigenaar zijn van bijzondere trofeeën

Meiden jullie zijn de derde op rij als kampioen dit seizoen binnen de club
De E1 en heren 1 gingen jullie vorige week voor maar nu hebben jullie ook jullie eigen cup

Jullie zijn de toekomst van onze mooie club en hebben dit klusje maar mooi geklaard.

Gefeliciteerd met het kampioenschap