26 maart is één van de meest legendarische dagen van het jaar! Als Nike Air Max 1 fan moet ik jullie toch even meenemen naar dit moment. Circa 35 jaar geleden werd de eerste Air Max 1 op de markt gebracht. Met het uitbrengen van deze schoen is de sneakercultuur en de ontwikkeling van de sportschoen begonnen. Vandaag is de dag dat deze allereerste Nike Air Max 1 schoen opnieuw is uitgebracht, maar dan met de nieuwste technologieën … the holy greal is back!

Ik hoor de gemiddelde lezer al denken waar gaan we naartoe met dit verhaal. De ontwikkeling van de sneaker is vergelijkbaar met de ontwikkeling die de meiden het afgelopen seizoen hebben doorgemaakt.

Eind december vorig jaar toen de bondscoach verhinderd was (hij was zijn dansmoves op air max’jes aan het verbeteren), werd een eerste overwinning geboekt op Nieuwegein E6. Bij deze wedstrijd werden de taken waargenomen door Miranda (en daarmee de enige coach die ongeslagen is als ad interim coach). Ik had eerder deze week al aangegeven om te waken voor enige onderschatting, omdat het zo maar eens kon zijn dat Nieuwegein met een compleet anders elftal zou komen. En dat bleek dus ook het geval, er waren weinig spe(e)l(st)ers die er de vorige wedstrijd ook bij waren. De meiden zagen vooral veel jongens, maar waren wel scherp naar elkaar voordat het ‘groeten’ begon. Lennart was vandaag niet aanwezig en nu werd hij vervangen door Miranda. Zou zij de ongeslagen status behouden.

De toss werd gewonnen door Nieuwegein én de eerste speldenprikjes werden ook door onze oranje gasten uitgedeeld. Maar eigenlijk na deze ‘prikjes’ was het alleen maar Fortissimo dat de lakens uitdeelde. Door goed verdedigen en razendsnel counteren, stonden de meiden dan ook binnen no-time 3-0 (Sara 1-0, 2-0 en Danique 3-0) voor. Een gat wat eigenlijk niet meer overbrugd zou worden door Nieuwegein… na een tegentreffer liepen de meiden uit naar 6-1 (4-1 Ise, 5-1 Danique en 6-1 Rosie). Ook na deze riante voorsprong verslapten de meiden niet en bleven ze de bal afjagen. En als er dan toch een bal door kwam dan waren het in de eerste helft Noeá en Lynn die als katachtigen de ballen uit het doel ranselden. De ruststand werd bepaald op 11-6 (7-2 Ise, 8-3 Ise, 9-3 Sara, 10-6 Danique, 11-6 Ise).

In de rust werden de welbekende puntjes nog op de ‘I’ gezet, omdat er toch een kleine terugval was aan het einde van de eerste helft. De meiden hadden dit goed in de oren geknoopt en gingen door waar we einde eerste helft gebleven waren, namelijk scoren… De auteur heeft vandaag besloten om het wedstrijdverslag iets compacter te houden, omdat hij ook nog even wil stilstaan bij de ontwikkeling. In de eerste tien minuten van de tweede helft werd de score opgekrikt naar 18-10 (12-7 Danique. 13-7 Sara, 14-8 Ise, 15-8 Sara, 16-9 Danique, 17-9 Danique en 18-10 Ise) …

In de laatste tien minuten kregen we een nieuwe goalie, Annelieke wilde ook wel eens proberen hoe het is om tussen de palen te staan. Met een aantal prima reddingen zorgde ze ervoor dat de voorsprong niet verkleind werd. In de laatste tien minuten werd de eindstand 22-15 op het scorebord gezet: 19-12 Sara, 20-14 Ise, 21-14 Ise en 22-14 Lynn).

De einduitslag betekende ook dat 26 maart voor de E2 een legendarische dag werd. Voor de eerste keer werden meer dan 20 doelpunten in één wedstrijd gescoord. Iets om trots op te zijn.

Het was vandaag tevens de laatste dag van de zaalcompetitie. Samengevat hebben we het afgelopen jaar een enorme ontwikkeling doorgemaakt, we zijn m.u.v. een of twee wedstrijden nooit helemaal weggespeeld. Met een beetje meer geluk hadden we wellicht vaker gewonnen, winnen is leuk en goed voor het vertrouwen, maar een proces ingaan en daar niet van afwijken is nog veel belangrijker. Het was wennen om in een nieuw samengesteld team de zaalcompetitie te starten, maar de bondscoach heeft de meiden zien groeien in alle vormen (fysiek sterker, spelinzicht, het creëren van een team en ook het elkaar aanspreken). Dat is misschien wel de grootste overwinning die je kan behalen.

Maar zonder de trouwe aanhang hadden de meiden het ook niet gekund. Het Legioen was er altijd om op een passende wijze de meiden te steunen. Dank voor jullie onvoorwaardelijke steun!

De komende maand zijn we vrij en op 23 april aanstaande starten we het buitenseizoen met een thuiswedstrijd tegen Celeritas. Dan is het nog vier keer pieken als team!

En ja … Miranda blijft de enige ongeslagen coach. De gesprekken zijn al gaande voor een langere verbintenis 😂.

Was getekend, Simeon!Eén van de meest legendarische dagen van het jaar ….