Wij hadden de eer om de zondag in sporthal De Rijnsloot af te sluiten, voorafgaand onze wedstrijd waren er al twee klinkende overwinningen voor de groen/zwarten (de E1 en de C1). Kon de E2 het goede voorbeeld volgen. Dan zie je toch ook het voordeel van wat vroeger verzamelen, dan kunnen de meiden nog even kijken bij de andere teams. Ter lering en vermaak. 😉
Tijdens de voorbespreking hadden we al gehamerd op het samenspel, de verdediging en de snelle uitvallen. Maar het vertellen is 1 en het uitvoeren is 2. Onder de toeschouwers waren vandaag ook twee sponsoren uitgenodigd. Blok 8 en Geco sieren de tassen van de meiden van de E2. Na afloop zouden beide sponsoren nog in het zonnetje worden gezet. Blok 8 een onafhankelijke ontwikkelaar die voorziet in huisvesting voor werken en wonen én Geco voorziet in alle verschillende gereedschappen, machines en materialen voor alle klussen.

De eerste wedstrijd in Weesp was zenuwslopend en eindigde mede door goed keeperswerk aan Weesperzijde in een 12-11 overwinning voor onze gasten van vandaag. Dat Weesp een stadsgebied is van de gemeente Amsterdam was vandaag op de tribune ook weer te horen. Verder zal ik daar geen woorden meer aan ‘vuil’ maken. Doen we dat wel dan kunnen we bij Geco altijd nog een reinigingsapparaatje huren.

De toss werd gewonnen door de meiden uit Weesp, maar vanaf moment één was duidelijk dat er voor de Weespenaren niets te halen viel in De Rijnsloot. Ondanks dat het buiten droog was, regende het in De Rijnsloot kansen voor de E2. Dit leidde dan ook vrij snel tot een 3-0 voorsprong (1-0 Danique, 2-0 Ise en 3-0 Sara). De verdediging stond als een ‘Blok 8’, er werd heel weinig weggeven en ze waren messcherp in het onderscheppen van de ballen. Enige voorzichtigheid werd nog wel betracht, omdat we wel vaker uit de startblokken schoten, maar vandaag was het ‘groen/zwart’ uit Cothen dat de klok sloeg. Na meerdere kansen te hebben gecreëerd werd de druk op het Weesper doel opgeschroefd. Los van de vele kansen was het vooral de manier deze werden gecreëerd. Goed samenspel en vlijmscherpe breaks. Zoals bij ‘Blok 8’ ook op de website is opgenomen werden de verschillende aanvallen succesvol gerealiseerd. De E2 liep namelijk uit tot 7-0 (4-0 Sara, 5-0 Danique, 6-0 Evie en 7-0 Ise). Daar waar in voorgaande wedstrijden de keepers van de tegenpartij de ballen altijd als een magneet naar zich toetrokken werden vandaag veel ballen snoeihard in de hoeken gegooid. De meiden begonnen zelfs al over de ‘goalcha’ ballen; knijpen en losse pols. Een aantal vloeiende aanvallen leidde uiteindelijk tot de ruststand van 10-0 (8-0 Danique, 9-0 Danique en 10-0 Sara). Een stand die wij nog niet eerder hadden meegemaakt. Maar dik en dik verdiend was.

In de rust bleven we ‘hamers’ (overigens ook te huur bij Geco) op de discipline van goed verdedigen, snel onderscheppen en heel snel eruit komen. Het was vrij snel duidelijk dat de meiden een monsterscore op het bord wilden zetten. Ze bleven maar gaan en stonden verdedigend als een ‘huisvesting’. Gedurende de tweede helft werd de voorsprong verder uitgebouwd naar 14-0 (Ise 4x). Tijdens de wedstrijd merkte je al dat er tussen de speelster van beide teams wat fysiekere duelletjes werden uitgevochten, maar de arbiter van dienst Ryan ‘Bas Nijhuis’ van de Berg liet veel gaan. Dat zorgde er ook voor dat het een echt wedstrijd bleef (los van de tussenstand natuurlijk). Was het dan WeHaVe helemaal niet gegund om van de hatelijk ‘0’ af te komen, uiteindelijk werd de 14-1 binnen gegooid. Sara maakte snel daarna de 15-1. Ondertussen werd een break door WeHaVe snoeihard op de paal gegooid, waarna alsnog de 15-2 werd binnen gegooid. Misschien was de 16-2 van Sara wel het absolute hoogtepunt van de wedstrijd. De bal werd vanaf Noeá het veld ingegooid, waarna iedereen de bal heeft aangeraakt en doorgespeeld waarbij Sara het eindstation was. De bondscoach juichte wellicht iets te enthousiast (had wellicht ook wel gekund gezien de stand), want de Amsterdamse blikken waren veelzeggend. Het slotoffensief was ook voor de E2. Ise gooide snoeihard de bal in de hoek en bepaalde de eindstand op 17-2.
Eén team, één taak! Dat was vandaag het slogan en werd fantastisch uitgevoerd. We zijn enorm trots op de resultaat, maar nog meer op de speelwijze!
Sponsoren bedankt voor jullie steun en geniet van de ‘sport’drankjes! Ook het legioen weer bedankt voor de onvoorwaardelijke steun vandaag! Volgende week zaterdag gaan we naar Vorstelijk Baarn en wie weet eindigen we dan wel bij de grote gele M. Er moet tenslotte ook gewoon gegeten worden.

Was getekend, Simeon!