Vandaag stond de wedstrijd tegen S.V. Zeebrug op het programma voor onze C meiden. Met een gedeelde eerste plaats met Greenpark hadden de meiden vandaag maar 1 opdracht en dat was winnen! Met Floor en Sterre als geblesseerde betekende dit dat we met 1 wissel zouden starten.

S.V Zeebrug begon sterk aan de wedstrijd en kwam al snel op voorsprong. Fortissimo had in de eerste paar minuten moeite met de fysiek sterke verdediging van S.V. Zeebrug. De dames hadden in het eerste gedeelte van de wedstrijd moeite met de lange afstands worpen van de tegenstander. Tegen het einde van de eerste helft had Fortissimo al snel weer het betere van het spel. Een paar goeie doelpunten van Evy en Suze en sterk verdedigen van de dames achterin zorgde ervoor dat Fortissimo met een voorsprong de rust in ging.

Na de rust had de verdediging en Tessa de afstandsworpen van de tegenstander beter onder controle. Ondanks de steeds fysieker wordende tegenstander lieten de dames zich niet gek maken en bouwde ze de voorsprong al snel verder op. S.V. Zeebrug had geen antwoord op de snelle uitbraken van Amber op links. Met een eindstand van 27–14 was het een mooie klinkende overwinning! Na de wedstrijd kwam het goede nieuws dat onze concurrent om het kampioenschap had verloren in Zwanenburg.

Kortom twee punten in de zak vandaag en een stapje dichterbij het kampioenschap!

Met twee punten los op de nr 2. gaan we volgende week DSG ontvangen!

Wedstrijd gemist of vind je het leuk om terug te kijken kijk dan via de live stream van Fortissimo via de volgende link (start vanaf 13 minuten)!