Vandaag na een lange periode van een maand lang geen competitie wedstrijden te hebben gespeeld mochten we onze kunsten weer in de Rijnsloot vertonen. Zou deze 12de maart voor wat roering kunnen zorgen?
Gelukkig waren de weergoden deze 12de maart van 2023 ons een stuk beter gezind dan de 12de maart van 1906 waarbij de stormvloed op de Westerschelde de dijken doorbraken.
Maar wie weet zorgen onze kanjers wel voor een wervelwind in ons thuishonk.
Deze editie was Nieuwegein E4 de tegenstander die het tegen de Cothense tijgerinnen van de E1 moest opnemen.
Aan de voorkant de meiden meegegeven dat we nog drie finales te gaan hebben om het kunstje van vorig jaar te evenaren dus we mochten niet verslappen en het goede spel van afgelopen maanden voortzetten. Vandaag een volledige bezetting dus het tactisch plan werd voor het betreden van het veld met elkaar besproken.
Tijdens de warming up lieten de meiden in ieder geval zien dat ze gretig waren vandaag.
De wedstrijd werd door niemand minder dan een topper van dames 1 gefloten en dat deed ze vandaag wederom voortreffelijk.

Met een goed gevulde tribune om onze kanjers aan te moedigen wonnen we zowaar de tos dus voor de verandering begonnen wij de wedstrijd vandaag.
De eerste minuten spatte het vuur er vanaf en werden er mooie aanvallen en goede passes tentoon gesteld echter hadden we het geluk niet aan ons zijde dat de ballen het net lieten bollen. Dit kwam mede door puik keeperswerk aan Nieuwegeinse zijde maar ook dat het vizier bij ons niet echt op scherp stond.
De eerste helft liep zo’n beetje hetzelfde door, vlagen met fantastisch spel afgewisseld met ballen die te laks werden gespeeld waardoor we onnodig balverlies leden.
Uiteindelijk stond er wel een dik verdiende 6-0 op het scorebord in Cothens voordeel maar wanneer we wat effectiever de ballen hadden afgerond had dit minimaal het dubbele kunnen zijn.

Nu moeten we voor volgend seizoen op zoek naar sponsoren aangezien de 140,152 en 164 maatjes toch wel erg krap aan het worden zijn dus wie weet vinden we een opticien die onze meiden ook kan voorzien van wat optische hulp zodat de vizieren voortaan op scherp staan.
De tweede helft gaf hetzelfde spelbeeld maar kon onze tegenstander van vandaag de eer hoog houden door nog vier doelpunten te scoren. Aan onze zijde lieten we het een klein beetje versloffen zo nu en dan maar uiteindelijk wisten we er nog wel negen in het Nieuwegeinse doel bij te krijgen.
Al met al een nette uitslag op het scorebord van 15-4.

Nog twee finales te gaan waarbij volgende week de Nieuwegeinse E3 de tegenstander is. Hopelijk kan die wedstrijd doorgaan en is de sporthal in Galecop dusdanig hersteld dat er weer wedstrijden gespeeld kunnen worden.