Vandaag onze vierde wedstrijd waar we voor de Cothense kerkklokken uit naar de wijk Nieuwland in Amersfoort moesten afreizen waar Fidelitas# onze tegenstander was.
Vandaag ook helaas nog niet op volle sterkte waardoor we met 7 vrouw sterk moesten aantreden tegen een overtal vooral jongens en een paar meisjes in het geel.
In het vooruitlopende buiten seizoen hadden we deze ploeg al een keer ontmoet dus we wisten wat ons te doen stond vandaag hadden we echter een geluk we speelden t.o.v. de vorige keer binnen en dat was maar goed ook op de eerste dag van het najaar dat de autoruiten weer gekrabd moesten worden.
Nu schreef ik vorige week over de Siberische kou in de Rijnsloot maar in sporthal Nieuwland was het niet veel beter waar we ons even op Antarctica waanden.
Nadat we de Koning pinguïns in hun hok hadden gezet met wat visjes uit het naburige Spakenburg als lokaas konden we aan de warming up beginnen.
Net voor aanvang van de wedstrijd waar we na een uitgebreide toelichting van de Amersfoorte scheidsrechter de tos helaas verloren.
Fidelitas# ving de wedstrijd aan waarbij we wederom al vlot tegen een achterstand aankeken. Na de boel even op scherp te hebben gezet met de vooraf gemaakte afspraken ging het verloop van de eerste helft een stuk beter waar we mooie aanvallen lieten zien en super overspeelde en qua verdedigers werk ons vrouwtje stonden.
Een aantal mooie doelpunten over en weer mochten we rusten met een verdiende tussenstand van 7-7.

In de oppeppende rust speech eigenlijk maar op een ding de focus zo blijven spelen en niet meer versloffen.
We hielden dit in het tweede bedrijf van de wedstrijd goed vol waarbij we zelfs nog op een mooie voorsprong kwamen van 9-11.
Het mocht alleen niet baten we verslofte toch nog een momentje en dat werd door de mannelijke dribbelaars direct afgestraft.
Uiteindelijk verloren we deze wedstrijd met 13-12 maar we konden met opgeheven hoofd het veld en de sporthal verlaten.

Een gelijkspel had eigenlijk vandaag minimaal dik verdiend geweest zeker tegen deze ploeg met een # achter hun naam maar het zat er helaas niet in. Wel nog de complimenten van de scheidsrechter gehad dat hij in zijn (ik durf te zeggen lange) carrière nog niet zo’n spannende wedstrijd de revue had zien passeren dus die mogen we in ons zak steken. Zelfs de Cothense begeleiding kreeg vandaag complimenten dat we ons rustig hielden dus ook wij zijn lerende maar de smartwatch maakte weer overuren met de melding “abnormale hoge hartslag gesignaleerd” want wat was het een bloedstollend potje handbal vandaag. Dat beloofd dus wat te worden wanneer we Fidelitas# in de Rijnsloot mogen ontvangen bij de retour wedstrijd. Maar we zijn wel super trots op jullie want we hebben vandaag weer gevochten als leeuwinnen voor alles wat we waard zijn. We zien jullie echt met de week groeien. Volgende week een weekend vrij dus eenieder kan haar of zijn surprises in orde maken n.a.v. de afgelopen woensdag getrokken lootjes. De week erop staan we er weer waar we rond het middaguur in Nieuwegein tegen de plaatselijke E4 aantreden. Bij winst zit er uiteraard na afloop niets anders op dat de schrijvende coach de ploeg trakteert op …… bij dat gebouw vlakbij.
We zijn echter nu al benieuwd of sporthal Galecop nog wel een langlopend energie contract heeft😉tot de volgende.