We moesten vandaag om 10.00uur verzamelen in een steenkoude Rijnsloot! Gelukkig was vandaag de grote dag dat de nieuwe kleding gereed was en de meiden dus lekker hun nieuwe warme hoodie aan konden trekken. Op een later moment zal een persoonlijk dankwoord worden uitgesproken aan de verschillende sponsoren.

Vandaag moest de E2 aantreden tegen Leidsche Rijn E2.

In 1921 ging Nederland op 6 november gebukt onder een zware storm. En een storm was er de eerste vijf minuten van de wedstrijd ook, alleen werd er aan beide kanten geen schade aangericht. Zowel Leidsche Rijn als de selecao(o.a. Roos en Sara) kregen de kans op de openingstreffer. Uiteindelijk was het Leidsche Rijn onder aanvoering van een heel groot talent dat de score opende: 0-1. Na deze deceptie volgden twee grote kansen voor Annelieke en Ise, maar beide schoten werden vakkundig gepareerd door de keepster. Het was wel even de fase dat wij de overhand hadden, maar zoals wel vaker in de wetten van sport valt het doelpunt aan de andere kant: 0-2! Naast een aantal kansen voor Leidsche Rijn die goed werden gestopt door Noeá waren Danique (2x) en Ise dichtbij de aansluitingstreffer, maar helaas! En soms denk je het zal toch niet, maar dan gebeurt het wel; 0-3! Daarna kwam na echt een hele mooie assist van Roos de bal bij Sara, die het net eindelijk liet bollen! 1-3.. ondertussen golfde het spel weer op en neer, waarbij Leidsche Rijn een op dat moment terecht 1-4 maakte.. ondanks nog drie grote kansen van Ise (2x) en Sara werd er gerust met een stand van 1-4. Op basis van de eerste gezien was een voorsprong voor Leidsche Rijn wel terecht, maar het was iets wat geflatteerd.

In de rust had de technische staf een aantal kleine aanwijzingen om de tweede helft iets anders te beginnen. De meiden gaven fantastisch invulling aan deze aanwijzingen. Binnen no-time werd de 2-4 op het bord gezet door Danique. Daarna zetten de meiden het goede spel voort en volgden er kansen voor Roos en Danique, maar na ook een aantal kansen voor Leidsche Rijn maakten zij de 2-5.
Daarna gingen de meiden met echt goed en snel handbal op zoek naar nieuwe doelpunten… Eerst maakte Roos de 3-5 en niet veel later was het Lynn (met een voetje net in de cirkel) die de 4-5 scoorde. Overigens was dit één van de weinige dingetjes die de arbiter van dienst over het hoofd zag, verder floot hij een uitstekende wedstrijd. Leidsche Rijn begon de grip weer terug te krijgen en twee keer na onnodig balverlies van ons leidde tot de 4-7. Eigenlijk maakte direct daarna Sara de 5-7, gevolgd door de 5-8 en 6-8 door Ise. Een van de mooiste momenten uit de wedstrijd was een verdedigende actie van het hele team. Ze stonden als een bus van TriomfTours te verdedigen. Leidsche Rijn zette meer dan 2 minuten achter elkaar druk op de verdediging. Maar naast de bus leek het wel de Berlijnse Muur, maar die viel en dat gebeurde ook bij de groene muur: 6-9. Goede kansen volgden nog voor Ise, Danique en Annelieke. Het slotakkoord was echter voor Leidsche Rijn die zorgde voor de 6-10 en 6-11… Het was een leuke wedstrijd met een tweede helft die verreweg het beste was van dit prille seizoen! We hadden vandaag graag getekend voor de overwinning (SignToday), maar op basis van de eerste helft is een overwinning voor de bezoekers uit Utereg terecht te noemen.

Van I tot Z Interim Projectmanagement ‘shined’ ook op de shirts, maar wij voelen de E2 als een project van A tot Z. En het project ‘plezier, samenspel, vertrouwen en waardering’ begint steeds meer vorm te krijgen. Dit kost tijd, maar uiteindelijk gaat dit zijn vruchten afwerpen…

Het is ook weer mooi om te zien dat een groot deel van de tribune gevuld was. Het Legioen lijkt steeds groter te worden! Volgend week gaan we naar onze ‘buren’ in Houten. Tevens het weekend dat de Goedheiligman weer voet aan wal zet in Nederland. Extra spannende tijden dus voor sommigen.

Was getekend, Simeon!