Van Brooklyn uit naar Cothen am Rhein thuis.
Deze zaterdag in de Rijnsloot onze tweede zaal competitie wedstrijd waarbij onze tegenstander van vandaag uit het Spakenburgse vissersdorp HVBS op ons wachtte.
Eerder deze week wist onze vrouwelijke hoofdformatie helaas voor de beker niet in Spakenburg te winnen maar wat zouden onze toppers van de E1 kunnen bewerkstelligen.
We waren vandaag in ieder geval met ons complete team en hadden vooraf de zaal voor onszelf dus qua voorbereiding waren alle ingrediënten zoals de welbekende muziek aanwezig om een goed resultaat te kunnen bewerkstelligen.
Voor de wedstrijd eigenlijk maar 1 taak meegegeven net zo vlot en goed overspelen als in Breukelen om een goed resultaat te kunnen bewerkstelligen.
Onze scheidsrechter vandaag van de hierboven genoemde hoofdformatie zag de tos gewonnen worden door onze gasten waarbij er voor de bal werd gekozen.
Bij de afgooi moesten we dus scherp zijn op de eerste tegenaanval.
Deze eerste aanval werd goed gepareerd waarbij we met de snelle tegenaanval de bal in het net wisten te krijgen.
Daarna bleven we goed samenspelen alleen de snelheid liet zo nu en dan te wensen over.
De eerste 5 minuten bleef de 1-0 erg lang op het bord staan waarbij er aan weerskanten de nodige kansen teniet werden gedaan door goed verdedigings- en keeperswerk.
Na de eerste time out kwamen er wat meer kansen en kreeg de tegenstander ook hun eerste doelpunt bijschrijven op het bord.
Onze groene helden wisten echter er twee bij te krijgen waardoor er met rust een 3-1 op het scorebord prijkte.

De tweede helft ging het gestaag door met kansen over en weer waarbij er weer de nodige huzarenstukjes aan aanvallen bijzaten.
Deze werden helaas niet beloond met doelpunten. Aan de andere zijde ging de afronding iets beter waardoor HVBS nog terug kon komen tot 6-5.

De slotminuten werden hierdoor behoorlijk spannend maar door een weergaloze redding in de laatste aanval van de tegenstander wisten de winst over de streep te trekken.
Al met een spannende pot met twee teams die behoorlijk aan elkaar zijn gewaagd dus de wedstrijd in Spakenburg zal hopelijk net zo fraai en spannend worden.

Volgende week wederom een thuiswedstrijd maar dan op zondag waarbij we onze kunsten kunnen vertonen tegen de E2 van Houten.
Wederom geen wedstrijd voor ons dus ook dan weer een goede bereiding met dezelfde ingrediënten en die hopelijk ook weer leiden tot punten die in aan de Rijn zullen blijven.