30 oktober is de geboortedag van Aad van Toor ofwel Adriaan van het illustere duo Bassie en Adriaan. Jeugdsentiment. Naast allemamagies, vlugge Japie en B100 hebben ze ook veel liedjes gemaakt. Één van deze liedjes is ‘Kom we gaan er weer tegenaan’. De eerste zinnen van dit liedje zijn:
nee we laten ons niet verslaan
’n tegenslag dat kan gebeuren
maar dan zie je ons niet treuren
we starten weer van voor af aan
je kunt ons niet het veld uit slaan
we gaan er fris weer tegen aan
en komen toch weer boven aan

Deze tekst geeft eigenlijk de hele wedstrijd weer, waarbij we net als twee weken geleden helaas wel weer aan het kortste eind trokken. In de week dat we sponsordeals sloten met Van I tot Z, Triomf Tours en SignToday voor sponsoring van de kleding, het handbalkamp plaatsvond en de wintertijd inging, mochten we aantreden tegen LHV uit Leusden. Sponsoren hartstikke bedankt voor jullie sponsoring … Vandaag moesten we het helaas zonder Ise doen, zij was uitgeleend aan de E1!

Allereerst de complimenten aan de ontvangst, de hele vriendelijke mensen bij de wedstrijdtafel en de voortreffelijk leidende scheidsrechter. De manier waarop hij de spelers en speelsters begeleidde was buitengewoon plezierig.

De warming-up was met slechts vijf minuten kort en krachtig, maar dat kon ons niet deren aangezien Rosie binnen 14 seconden (!) de bal al in het netje gooide… Daarna volgde een grote kans voor Danique alvorens LHV terecht de gelijkmaker maakte… Na de gelijkmaker werd de ruggerecht en was het Fortissimo-time.. drie grote kansen van Danique, Roos en Evi volgden, maar geen van drieën was in staat de goalie van LHV te verschalken … de druk werd verder opgevoerd en met misschien wel de allermooiste aanval van de hele wedstrijd werd via een aantal schijven Danique bereikt die de goed vrijgelopen Sara vond, die verwoestend binnen gooide: 1-2! Deze aanval was een opmaat naar nog meer kansen, uiteindelijk leidde dit tot een riante 1-4 voorsprong. Het waren Sara en Danique die het netje weer lieten bollen…. Maar daar waar wij tot de 1-4 heer en meester waren werd de stand razendsnel omgedraaid. Bij LHV liep hun eigen Ed Sheeran rond, alleen deze Ed leek af en toe meer op LeBron James met zijn dribbels dan op een handballer. Maar dat neemt niet weg dat hij keurig drie keer de bal achter Noeá gooide. De ruststand was 4-4.

Net als in de eerste helft schoten we uit de startblokken; 4-5 door Danique. Enigszins tegen de verhouding in maakte LHV de 5–5. Maar toen kwam toch de man met de hamer een beetje langs. We werden wat moe en onzorgvuldig, uiteraard is het één het gevolg van het ander. Maar het was toch LHV onder aanvoering van Ed die steeds ‘Happier’ werd, mede nog door het grote aantal kansen wat door ons werd gemist! Uiteindelijk werd de eindstand bepaald op 8-5 voor LHV.

Maar ook vandaag gold weer dat we stappen hebben gemaakt. Het teamspel wordt steeds beter, soms mag het wat sneller, maar we moeten altijd nog wat te verbeteren hebben ;-). En zoals een ander deel van de tekst uit het liedje ‘Kom we gaan er tegenaan’ weergeeft: heb je verloren, verlies niet de moed geloof in jezelf, dan komt ’t weer goed
al zit het soms tegen, keer op keer
zit daarom niet, bij de pakkeneer.

En dat is precies wat wij als team doen! Op naar een goede trainingsweek en de thuiswedstrijd tegen Leidsche Rijn! En zoals iedere week: ‘het legioen’ bedankt!

Was getekend, Simeon!