Vandaag de eerste competitie wedstrijd in de zaalcompetitie waarbij we ook voor het eerst in de nieuwe samenstelling speelde. Door twee absenten hadden we versterking vanuit de E2 aangevraagd en gelukkig gekregen.
In aanloop naar deze wedstrijd besproken dat we op tijd moesten vertrekken vanwege de afstand maar toch nog enigszins stress op de zondag van vertrek aangezien het navigatie systeem 5900 km aangaf. Bleek het de verkeerde Brooklyn te zijn dus toch het navigatiesysteem maar in het Nederlands terug gezet.
Maar nu de wedstrijd, bij aanvang in de hal was er nog een wedstrijd gaande dus onze voorbereiding bestond uit de warming up naast de tribune.
We wonnen de tos dus om stipt 11.25 uur werd in het Brooklyn van de provincie Utrecht de wedstrijd door ons begonnen. We speelden de bal echt goed samen en behoorlijk vlot waarbij we het de jongens van de tegenstander behoorlijk lastig maakte. De eerste goal mocht dan ook op naam van de Cothense formatie worden gezet. De daaropvolgende tegenaanval werd gepareerd maar eveneens afgestraft waardoor er een shoot out voor Nijenrodes kwam. Deze werd benut en daarbij kwam de stand weer op gelijke hoogte. Deze gelijke stand bleef een tijdje op het bord staan maar de Groenen liepen uit naar 2-4 net voor rust. We hadden vandaag wederom het geluk niet aan onze zijde qua afronding want de ballen die op het vijandige doel werden afgevuurd werden ofwel knap gehouden dan wel net over of naast gegooid. Door wat slordig bal verlies kwam Nijenrodes met rust tot gelijke hoogte waardoor er op het scorebord een 4-4 prijkte.

In de rust konden de coaches dan ook niet anders dan trots zijn over het vertoonde spel want daar was weinig tot niets op of aan te merken behoudens de pech met de afronding.
De enigste boodschap die meegegeven werd was dus om zo door te gaan en nog vlotter te spelen zodat het nog moeilijker was om ons te verslaan.
Deze boodschap werd goed uitgevoerd waarbij we ons eigen spel bleven spelen en de voornamelijk harde kanonskogels aan de goede kant van het veld in het net vielen.
We wisten de score uiteindelijk uit te bouwen naar een verdiende 8-10 waarbij het wel een spannende pot bleef doordat het geluk met de afronding eveneens als de eerste helft niet geheel aan onze zijde was.
Maar wat hebben ze vandaag stuk voor stuk goed gespeeld waardoor de terugreis een feestje was en bij een feestje hoort uiteraard een traktatie en laat er nu een restaurant met een Amerikaanse clown op de terugweg zitten en zo werd de Amerikaanse gedachtengang met Brooklyn toch niet zo’n gekke.

Volgende week op zaterdag 1600 uur in de Rijnsloot wacht HVBS op ons en dat beloofd uit historisch statistiek materiaal een spannende pot te worden. Eerst mogen onze dames van het eerste het dinsdagavond proberen maar dan in het vissersdorp