Het was vandaag een bijzondere dag! De eerste wedstrijd van het zaalseizoen in een nieuwe samenstelling. Dit betekent ook een verandering in ‘het legioen’ van de E2. Nieuwe ouders welkom bij het team! Het is belangrijke om een trouwe fanbase te hebben, maar het gaat uiteindelijk om de ontwikkeling van de meiden en daar zijn vandaag ook de eerste stappen gezet! Maar hoe kunnen we deze projecteren op het verleden. Het is dichterbij iedere huiskamer dan we denken. Op 16 oktober 1923 is The Walt Disney Company opgericht. De sprookjes die altijd een romantisch einde kennen. Vandaag was er heel even geloof in een goed resultaat, maar het einde van onze eerste wedstrijd, was helaas weinig romantisch. Maar wat dan wel: één van de luisterboeken van Disney gaat over ‘Disney’s verhalen over zelfvertrouwen’. En zelfvertrouwen is precies waar het vandaag allemaal om draaide en om draait voor de meiden. Na een korte roerige periode na de wisselingen in de teams is de rust wedergekeerd. De E2 bestaat in het zaalseizoen uit de volgende toppers: Annelieke, Danique, Evie, Ise, Lynn, Noea, Roos, Rosie en Sara.

E2

Vandaag was wederom het oranjezwart uit Nieuwegein te gast in de Rijnsloot. Het is ongelooflijk knap hoe Nieuwegein keer op keer weer een team neerzet met een aantal geweldige talenten, dat dit veel jongens zijn en dat voor ‘onze’ meiden soms lastig is doet niets af aan de kweekvijver Nieuwegein. Normaliter is de auteur lang van stof over de wedstrijd, maar er gebeurde vandaag echt te veel om op te noemen. Het was een intense wedstrijd, precies wat we wilden zien van de meiden. Uiteraard werd dit ook mogelijk gemaakt door Nieuwegein. De kansen aan beide kanten vlogen het publiek om de oren, waarbij we eigenlijk in het tweede deel van de eerste helft de wedstrijd verloren. Waar de stand van 0-1, 0-2, 1-2 door Evi, 1-3, 2-3 en 3-3 door Danique uiteindelijk leidde tot een ruststand van 4-7 (Sara). De echte genadeklap werd in de eerste minuut na rust uitgedeeld (4-8). De meiden lieten zich niet kennen en vochten voor alle ballen. Goed samenspel, snelheid aan de bal afgewisseld met soms wat ongelukkige keuzes. Maar dat is het mooie dat we bezig zijn om te ontwikkelen; fouten maken mag! Daar leren we van. Ook qua verdedigen is er nog wat winst te behalen, maar aan de andere kant, met wat meer precieze afwerking was de achterstand minder groot geworden. Uiteindelijk liep Nieuwegein uit naar 4-10. Ise maakte vervolgens de aansluitingstreffers; 5-10 en 6-10. Maar het slotakkoord was voor Nieuwegein 6-11.
Waarom dan in de titel ‘één team, één taak’. Voor de wedstrijd is benadrukt dat we negen goede handbalsters hebben en dat negen goede handbalsters nog geen goed team zijn! Maar vandaag is wel duidelijk geworden dat er een team staat, die elkaar weet te vinden, elkaar helpt en vertrouwen heeft in elkaar! En dat is meteen de taak! Het leren van elkaar, het waarderen van elkaar en zorgen dat we iedere wedstrijd alles geven. Dan komt het resultaat vanzelf! De trainers hebben in ieder geval genoten en aangegeven trots te zijn op deze groep! Over twee weken treden we in Leusden aan tegen LHV E1. Dan zal het trouwe legioen ook weer afreizen! Wederom bedankt voor de support!

Was getekend, Simeon!