De allereerste wedstrijd van de E3 is een feit. De eerste helft was het verdedigen van het doel in handen van Luuk. Het was voor de veld speelsters een beetje spannend samen in de nieuwe E3, maar de bal ging al snel lekker rond en een vroege voorsprong liet het team zienderogen groeien. Na 10 minuten te hebben gespeeld stond het al 4 – 1, dat was een veelbelovende tussenstand. Bij rust was de stand 5 – 3.

E3

De tweede helft had Luuk het verdedigen van het doel overgegeven aan Benthe. De gasten van Shot ’73 waren bereidt om met veel inzet terug te komen. Ondanks dat -of misschien wel dankzij- de vele bank coaches die de gasten hadden meegenomen kon het tij niet gekeerd worden. Onze E3 bleef opletten en zorgde voor een goede verdediging en flinke aanvallen wat leidde tot een aantal hele mooie kansen. Met een prachtige eindstand van 7 – 5 is de eerste wedstrijd van de toppers van de E3 een feit en gaat deze succesvol de boeken in. De doelpunten zijn gemaakt door Evi (3), Naila (2), Lise-Lotte (1) en Senna (1). Ook de mooie reddingen van Luuk en Benthe zijn van grote invloed op het mooie resultaat. Uiteindelijk is het ook vooral het samenwerken wat het succes heeft beklonken. Het team heeft zo ook een mooi cadeau gegeven aan coach Renate en -tijdelijke- coach Luc.

Op naar de volgende!