Deze zondag in de Rijnsloot de laatste wedstrijd voordat we voor het echie gaan beginnen met de volledige binnen competitie. De tegenstander van vandaag Nieuwegein E1# die we nog kennen van de voorjaarscompetitie waarbij we op het laatste moment op een “Duitse” manier nog een 14-14 op het bord wisten te zetten. Bij voorbaat wisten we dus dat dit een wedstrijd zou worden waarbij we de zeilen moesten hijsen om er een succes van te maken. In het voorprogramma onze kanjers van de E2 die eveneens tegen Nieuwegein speelde. Maar nu onze eigen kanjers van de E1.

De tos verloren we waarbij de tegenstander voor de bal koos. Nieuwegein kwam al snel op voorsprong en bouwde dit snel uit waarbij we direct achter de feiten aanliepen. Bij vlagen hadden we zelf echt goed en vlot samenspel waarbij we het de tegenstander moeilijk maakte met mooie doelpunten als beloning. Doordat we ons herpakte wisten we de achterstand tot een minimum terug te brengen.
De laatste paar minuten van de eerste helft was het geluk in de afronding niet ons ons voordeel waarbij Nieuwegein wel doel trof wat een ruststand van 5-8 teweeg bracht.

De tweede helft wisten we wat ons te doen stond namelijk herpakken met de vlotte aanvallen waarbij we ruimte benutten zodat we moeilijk te stuiten zijn. Dat ging met vlagen ook best goed maar uiteindelijk mocht het deze editie niet baten om minimaal een puntje aan deze wedstrijd over te houden en verloren we uiteindelijk terecht met 11-17.
Uiteindelijk hebben we weer geleerd en weten we wat ons te doen staat bij de aanvang van de binnen competitie want wanneer we het goede spel wat we vandaag lieten zien continu weten vast te houden zijn we een ploeg die lastig is te verslaan.

Helaas voor Fortissimo waren de Nieuwegeinse ploegen vandaag in de Rijnsloot heer en meester maar vanaf de 16de oktober gaan we weer knallen en werken aan een evenaring als vorig seizoen. Vandaag was ook de laatste wedstrijd met de groep zoals we de competitie dit jaar zijn gestart. Door de aanwas van nieuwe leden in de E groep leeftijd en om iedereen voldoende speeltijd te kunnen geven waar je als speler alleen maar beter van wordt is er een nieuwe E3 opgericht die vanaf 16 oktober ook zijn wedstrijden gaat spelen om met trots het Fortissimo groen te kunnen vertegenwoordigen.