Na maanden van voorbereiding was het vandaag dan toch eindelijk zover; sinds jaren kan HV Fortissimo weer pronken met een Dames A-team en dit kersverse damesteam is vandaag, zondag 28 augustus, met een thuiswedstrijd tegen HV Houten van start gegaan met hun competitie.

Beide teams lieten, na de start, zien dat ze er zin in hadden. De snelle openingscoach was dan wel voor Houten, maar de Cothense meiden vonden dat dan ook even voldoende. De minuten daarop was het snel spel met mooie aanvallen en van beide kanten doelpogingen die, mede door goed keepwerk, helaas niet voor treffers zorgden.

De gelijkmaker volgde in de 11 minuut uit een door Robin benutte strafworp en tot aan de rust bleef Fortissimo goed bij. Er zat beweging in de aanvallen die mooi uitgespeeld werden en zorgden voor treffers van o.a. Lisanne en Danique. Ruststand 6-11.

In de loop van de tweede helft werd het verschil langzaamaan wel groter en liet Houten zien tóch net even iets verder te zijn in hun teamspel. Gelijk na rust stopte keepster Fien een penalty; dit gaf de thuisploeg gelijk een boost en vervolgden de 2e helft weer met mooie aanvallen, wissels en uiteraard mooi treffers! De inmiddels volgestroomde tribune genoot zichtbaar!

De Cothense dames hebben uiteindelijk in de 2e helft zelfs meer weten te scoren dan in de 1e en mogen ongelooflijk tevreden zijn met deze debuutwedstrijd! Moe maar voldaan is de eindstand bepaald op 15-25.

Treffers: Robin 4, Liesanne 4, Yvonne 1, Danique 5, Vera 1

De komende 3 wedstrijden zijn uitwedstrijden voor Dames A; 4, 11 en 25 september tegen resp. LHV, SDS en Havas. Op 2 oktober staat de volgende thuiswedstrijd op het programma; aftrap om 15.30 uur tegen Leidsche Rijn DA1.