Vandaag door omstandigheden niet op het buitenveld van ons sportpark maar in onze vertrouwde hal. Een druk programma vandaag waar bijna de gehele jeugd thuis moest spelen dus onze standaard voorbereiding met de inmiddels bekende opzwepende muziek viel in het water.
Met twee trainingen de afgelopen weken van niemand minder dan de trainer van dames 1 in de benen waren de verwachtingen van onze meiden hoog gespannen.

Onze tegenstander van vandaag was Fidelitas uit Amersfoort. Een aantal (grote) jongens in het team bij de tegenstander dus we wisten dat we onze borst nat konden maken maar zoals altijd gaan we uiteraard altijd uit van onze eigen kracht. De tos werd verloren en de tegenstander koos voor de bal waarbij na de eerste aanval de vlotte achterstand een feit was.
Kort daarna moesten we direct de tweede tegentreffer incasseren dus we moesten duidelijk even wakker geschud worden. In het verdere verloop van de eerste helft kwamen we wat beter in de wedstrijd en wisten we de stand weer gelijk te trekken. Kansen kwamen er zat maar de afronding was niet van dienaard zodat we het onszelf wat makkelijker maakte. Ondanks dat wisten we wel een uiteindelijke verdiende ruststand van 4-3 op het bord te zetten.

Gelukkig waren de meiden het met de coaches eens dat er uit een ander vaatje getapt moest worden om de tweede helft tot een goed einde te brengen. Onze keepster had vandaag wederom de nodige puike reddingen wat zeker geholpen had om de voorsprong tijdens het rustsignaal op bord te hebben. Tijdens de tweede helft wisten we langzaam aan onze voorsprong uit te bouwen naar een veilige marge. De tweede helft zagen we jullie weer knokken voor wat jullie waard zijn en dat zien we uiteraard graag. Uiteindelijk zette onze toppers een welverdiende eindstand van 13-7 op het scorebord.

Een spannende week voor de boeg, de (speelgoed) pistolen zijn geladen voor het wilde westen handbalkamp. Met een beetje geluk kan onze wedstrijd tegen Nijenrodes nog een weekje verzet worden want zondagochtend vroeg aantreden na intensieve kampdagen waarbij we op zaterdagmiddag laat terugkomen is niet bevorderlijk.