Vandaag de een na laatste zaalcompetitie wedstrijd tegen Nieuwegein.
Deze wedstrijd niet het volledige team tot onze beschikking i.v.m. de aanstaande meivakantie.

Alle vaste ingrediënten voor een thuiswedstrijd waren wederom aanwezig en uiteraard weer kleedkamer 1+2 om het psychologische effect te kunnen bewerkstelligen.
Na het winnen van de tos mochten we de wedstrijd om 11 uur beginnen.
De lezers die ons volgen weten dat we standaard achter komen na de eerste tegenaanval en vandaag was dat “helaas” niet anders. Dit tegendoelpunt bleef erg lang op de klok staan en na ongeveer 3 minuten mocht onze tijdwaarnemer van vandaag weer in actie komen om het scorebord weer gelijk te zetten.
In de eerste helft kregen we nog volop kansen die regelmatig werden gestuit en of te hoog op het doel van de tegenstander werden gegooid.
Na de nodige strijd waarbij het zo nu en dan ook behoorlijk onderling fysiek er aan toe ging konden we richting rustsignaal met een verdiende 5-2 voorsprong op het scorebord.

Aan het begin van de tweede helft waren we even de kluts kwijt waardoor we binnen afzienbare tijd een ruime 5-2 voorsprong weggaven naar 6-8 achterstand. We hadden dus letterlijk en figuurlijk even een “wake up call” nodig deze werd gelukkig op tijd opgepakt waardoor we weer ons eigen spel gingen spelen en de achterstand weer vlot gelijk trokken.
Deze gelijke stand werd uiteindelijk weer omgezet in een minimale voorsprong. Door hard werken konden we vandaag de overwinning over de streep trekken met als resultaat een 10-9 overwinning. Wanneer we de omschreven dip niet hadden gehad vandaag en ons eigen spel waren blijven spelen hadden we hem fluitend over de streep getrokken maar wat betreft spanning op en rond het veld was dit uiteindelijk wel weer een typische E2 wedstrijd 😉.

Over twee weken onze laatste zaalcompetitie wedstrijd van dit seizoen waar Nijenrodes onze tegenstander in de Rijnsloot is. Nu worden er officieel geen standen bijgehouden in onze competitie maar zie het als een schaduwadministratie dat de coaches weten dat we er op dit moment heel goed voorstaan. Bij winst kan het feest losbarsten en de platte kar uit een Cothense schuur worden getrokken.