Vandaag op Moederdag alweer de laatste officiële zaalwedstrijd voor dit seizoen aangezien we vanaf volgende week weer de buitenvelden opgaan daar waar dat mogelijk is.

Maar hebben we de moeders van het team ook daadwerkelijk beloond met een spektakel?
We wisten van tevoren dat dit best een belangrijke wedstrijd zou worden aangezien we bij winst officieus kampioen zouden zijn. Officieus omdat er eigenlijk geen standen worden bijgehouden maar doordat we een ijverig iemand binnen onze gelederen hebben die als hobby alle uitslagen uit de hoge hoed tovert na iedere speelronde, wisten we hoe de denkbeeldige vork vooraf in de steel zat.

Vandaag was Nijenrodes E2 uit Breukelen onze gast, in de heen wedstrijd hadden we met die wedstrijd eigenlijk de punten mee naar Cothen moeten nemen maar voor wie nieuwsgierig is wat er destijds is gebeurd moet het verslag op de website maar even terug lezen van 8/11/21 iets met een lekke bal rijker😉.

Maar nu de oorspronkelijke wedstrijd, we waren vandaag op volle sterkte waardoor we met 11 namen op het wedstrijdformulier stonden.
De tos verloren we dus de tegenstander van vandaag mocht de wedstrijd aanvangen. Zowaar waren de coaches blij verrast dat de eerste aanval niet tot een doelpunt leidde maar een redding van onze kant. (Degene die ons een beetje volgen weten dat we standaard achterkomen😉)
De tegenaanval van de Cothense formatie bracht meer soelaas aangezien deze wel in het net belandde waardoor we zowaar aan het begin van de wedstrijd zelf de eerste score op het bord mochten plaatsen. De eerste paar minuten van de wedstrijd lieten we echt weer het goede samenspel zien waarmee we onverslaanbaar zijn.
Helaas hielden we dit niet vast en gingen we wat versloffen en miste we wederom de nodige kansen (maar ook daar hebben we patent op). De eerste helft ging verder redelijk gelijk op wat ook resulteerde in een 4-4 ruststand.

We moesten onze dames dus in de rust weer even bij de les krijgen om vandaag nog een resultaat neer te kunnen zetten. Ondertussen was de tribune nog verder volgestroomd met onze kampioenen van dames 2 die met hun aanmoedigen de E2 meiden even de wedstrijd door loodste.
Deze morele steun hadden we ook hard nodig want helaas ging het qua afronding nog niet veel beter in de tweede helft. Onze keepster die in de 2de helft meestal pas echt wakker is had zat te doen en hield gelukkig voor ons ook de nodige ballen eruit in dit bedrijf.
Na op 5-4 voorsprong te zijn gekomen bleef het uiteindelijk bijna de gehele tweede helft steken op 5-5. Door een klein foutje van de verder uitstekende keepster van de tegenpartij kregen wij bij een uitworp de bal in onze handen gespeeld die genadeloos werd ingegooid. Hiermee kwam de stand op 6-5 en ging het publiek in de Rijnsloot er nog even achterstaan om de overwinning over de streep te trekken. Deze overwinning werd ook over de streep getrokken wat resulteerde (na het fluitsignaal van de goed fluitende scheidsrechter die het spel voornamelijk zijn gang liet gaan) dat er in de Rijnsloot een oorverdovende ontlading bij onze meiden kwam. Een terechte ontlading want wat zijn jullie gegroeid afgelopen seizoen, jullie werken met en voor elkaar en dat maakt de begeleiding trots.

Publiek ook bedankt door het in grote getallen aanwezig te zijn en net dat zetje hebben kunnen geven dat onze meiden deze wedstrijd nodig hadden.
Op naar nog een een aantal buitenwedstrijden voordat we ons op gaan maken om een team verder te groeien naar de E1.

Met deze winst zijn we dus ook officieus eerste geëindigd in de poule, echt knap voor het eerste jaar in de E op een groot veld spelen en dan zo al (in ons geval) je vrouwtje staan en daardoor zijn jullie dus “onze” kampioenen.
Volgende week wacht in Houten, Houten E2 alweer. Deze wedstrijd zal binnen worden gespeeld daar Houten geen buitenvelden heeft.
Een ding weten we wel zeker, de moeders van ons team hebben ook een onvergetelijke Moederdag.